FANDOM

Skärmavbild 2017-10-27 kl. 10.17.29

Druiden Avalon är en högt uppsatt medlem i samfundet

Aideens Beskyddare, också kända som Aideens Väktare eller Druiderna, är en grupp mystiker och druider som är vitt spridda runt om New Jorvik. De jobbar främst med att förhindra Garnoks frigörelse. Samfundet leds av Fripp.

Bakgrund

Samfundets namn är uppkallat efter Aideen, den flickan som enligt legenden red iland på Jorvik med ett skinande ljus i handen.

Druiderna

En druid var inom den keltiska mytologin en lärd man eller kvinna som utförde religiösa ritualer, samt agerade som lärare eller domare i rättsmål och tvister. De bevarade mycket information i minnet och lät inte saker nedtecknas eftersom det ansågs som nedsättande mot kunskapen.

Historia

Kända medlemmar

DruidGirlsPinkLogo

* Flickor i druidkläder som går att köpa av skräddaren Farah

Inriktningar

Solens Cirkel

Huvudartikel: Aideens Beskyddare - Solens Cirkel

Solens Cirkel är en hemlig inriktning inom samfundet och är den första inriktning som spelaren lär känna. Elizabeth Sunbeam är dess ledare. Anne är en annan känd medlem inom cirkeln.

Åskviggens Cirkel

Huvudartikel: Aideens Beskyddare - Åskviggens Cirkel

Åskviggens Cirkel, eller Blixtens Cirkel, är en hemlig inriktning inom samfundet och är den andra inriktningen som spelaren lär känna. Alex är dess ledare och hittills enda kända medlem.

Stjärnans cirkel

Månens cirkel

Platser samfundet använder

Trivia

  • I början av spelet stavades Aideens Beskyddare ibland, förmodligen av misstag som "Aiidens Beskyddare".
  • Inspirationen till Aideens Beskyddare är mest sannolikt tagen ur Keltisk historia/mytologi.