FANDOM

ChestnutArabianPinkLogo

Det Arabiska fullblodet finns som tillgänglig hästras i Vinterryttaren och i Star Stable Online.

Star Stable: Vinterryttaren

Arabiskt Fullblod
Darling
Spel-framträdanden

Star Stable: Vinterryttaren

Stall

Meander-stallet

Pris

2100

Spelarens level

8

Fakta om rasen

Det Arabiska fulblodet är en av världens mest kända hästraser. Den är livlig, vänlig och mycket intelligent. Det Arabiska fullblodet har avlats fram av beduinstammar som ansåg att Arabhästen var en gåva från Gud. Arabhästen är muskulös med små starka hovar.

Det arabiska fullblodet finns tillgängligt i Meander-stallet och kräver att spelaren är minst level 8.

Arabiskt fullblod

Star Stable Online

Den första utgåvan av de arabiska fullbloden kostar 710 SC. Den andra utgåvan av de arabiska fullbloden kostar 969 SC. Spelaren måste vara på level 10 för att kunna köpa hästarna.

Tillgängliga hästar

Tillgängliga manstilar

  • Kort man på båda sidorna av halsen
  • Knoppad man
  • Lång man på båda sidorna av halsen

Trivia

Arab

Officiell bild på tre arabiska fullblod

  • Vinterryttarens version av denna häst rids av Loretta, Thomas Moorland, Sonja och en av de ridande NPC:erna i Skördebygden i Star Stable Online. Även Alex rider under en tid denna häst.
  • Det arabiska fullblodet var den fjärde hästtypen som introducerades i SSO efter den vanliga hästen, de stora hästarna och ponnytypen.
  • Det arabiska fullblodet är i SSO mindre än de vanliga hästarna, men större än ponnyerna.
  • Det arabiska fullblodet i SSO nämndes först av spelskaparna i texten på Starstable.com/se/game som en framtida hästras, det stod dock varken när eller hur denna hästras skulle komma. Nästa nämnande av hästrasen från spelskaparnas sida var i en video gjord av Massivelytv[1]. En tid efter det släppte SSE en bild där en siluett av ett arabiskt fullblod kunde ses. 2013-12-18 släpptes de arabiska fullbloden.
  • Då hästen släpptes i SSO fanns endast två olika manstilar tillgängliga. En tredje manstil med lång man släpptes i uppdateringen 2014-02-19.
  • I onsdagsuppdateringen 2017-06-07 släpptes tre nya arabiska fullblod i en ny modell. I samband med detta sänktes priset på den äldre modellen med 200 Star Coins från 910 till 710.
Hästraser
Star Stable Online: Jorvikiskt varmblodJorvikisk ponnyDanskt VarmblodArabiskt FullblodFrisisk sporthästMorabFrieserhästNordsvensk BrukshästP.R.E. (Andalusier)TinkerhästEngelskt FullblodStarhästMorganhästAchaltekeerOldenburgareSelle FrançaisHolländskt VarmblodWestfalisk HästAppaloosaPaintFjordhästChincoteagueponnyQuarterhästShirehästIslandshästWelshponnyJorvikisk UrhästLipizzanerMustangHaflingerHannoveranarePintoarab

Referensfel: <ref>-taggar finns, men ingen <references/>-tagg hittades