FANDOM

Baronessan
Baronessan
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Ålder

85

Boplats

Godset Silverglade

Familj
Karaktärsdrag
Lojalitet

Godset Silverglade

Baronessan eller Baronessan Annabelle Silverglade, bor på Godset Silverglade och tillhör familjen Silverglade. Hon är mor till Thomas Moorland samt Anastasia och Aaron och är farmor till Justin Moorland. Hon ses oftast i sällskap med sin betjänt Godfrey. Baronessan äger det stora slottet alldeles i anslutning till Silvergladebyn och håller för tillfället igång ett projekt med en galoppbana.

Biografi

1964 gifte sig Baronessan med Mr John Sandman från Firgrove. De fick tillsammans sonen Thomas Moorland. Någon gång födde Baronessan sonen Aaron och dottern Anastasia, men det är än okänt vem som var deras far.

Baronessan såg alltid till att hålla sitt förhållande med Sandman hemligt, och mycket få människor känner till det.

Journalanteckningar

Första inlägget

"Baronessan Annabelle Silverglade är matriarken för Silverglades, en av de finaste familjerna i hela Jorvik!

Hon äger godset Silverglade, de omkringliggande vingårdarna, ridcentret i närheten och till och med slottet Silverglade. 

Tänk dig att äga ett slott! 

Även om hon inte kan rida längre så är hästar fortfarande hennes största passion. 

Sedan hennes make gick bort är hennes huvudsakliga umgänge den trofasta butlern. 

Hon har flera vuxna barn, men ingen av dem verkar dela baronessans kärlek till hästar. Så sorgligt att hennes största passion är något som hon inte kan dela med sin familj."

Andra inlägget

"När hon undersökte Silverglades släkthistoria upptäckte Linda en hemlig historia som baronessan hade försökt gömma undan.

Som ung hade Annabelle Silverglade ett kort äktenskap med någon som hette ”John Sandman”. Kort efter att deras äktenskap tog slut fick hon ett barn som hon adopterade bort.

Det barnet? 

Hennes hemlige förste son är ingen mindre än Thomas Moorland! 

Det har visat sig att det är baronessan som har skickat anonyma donationer för att hålla Moorlandstallet flytande genom åren. Baronessan fick trots allt ett barn som älskar hästar lika mycket som hon själv gör!

När det gäller ”John Sandman” så verkar det ha varit mr Sands, Ödesryttarnas fiende. Kan de två verkligen ha varit förälskade?"

Uppdrag

Trivia

  • Baronessan brukar ha dålig koll på sina anställda och vad de gör, och blir mycket irriterad då hon märker att arbetet runt Vingården inte blir gjort.
  • Under en tid var Baronessan gift med Mr John Sandman, och hon fick minst en son tillsammans med honom. Eftersom Sandman egentligen är en utomjordisk varelse innebär det att deras son Thomas är till hälften utomjording.
  • Baronessan är allergisk mot getingar.
  • Baronessan älskar kardemummakakor.
  • Baronessan gör lila färg till Donald.
  • Under julen kan spelaren hjälpa Baronessan att tappa glögg.