FANDOM

Quotation1.png Ett ridhus nära Silverglades vingård och hästsportcenter Quotation2.png
Spelkartan - Star Stable Online
Ridhuset.png

Halvan av ridhuset med hinder

Baronessans Ridhus är ett ridhus som ligger väster om Silverglades Hästsportcenter. Det är byggt av Baronessan och var från början ett enda stort ridhus. Numera är det uppdelat i två delar - en tom del, perfekt för dressyr, och en del med uppbyggda hinder. Båda delarna av ridhuset har ett högtalarsystem som möjliggör ridlektioner för grupper och klubbar. Skulle hästen behöva mat, vatten eller skötsel under träningens gång så går det att sköta om hästen utanför ridhuset. Det finns även ett enskilt terränghinder utanför ridhuset.

Läge

Ridhus.png

Ridhuset

Ridhuset ligger tiotalet meter från strandkanten och måste passeras för att spelaren ska kunna ta sig till Gyllenåsarnas Dal. Utanför ingången till ridhusets dressyrdel står en liten hundkoja där Techno bor. Det finns även möjligheter för spelaren att binda upp hästen utanför ingången. Norr om ridhuset leder en upplyst stig till Jaspers Pumpafarm.

Ridhuset består av två delar - A-delen och B-delen. A-delen har en läktare men är annars tom och används ofta av spelare som rollspelar ridlektioner eller tillsammans med grupper eller klubbar har egna dressyrtävlingar. I B-delen står stallflickan Linn samt Reed Kessler, och Linn håller i tre olika hopptävlingar i ridhuset. Hindrena i B-delen är alltid uppbyggda, till skillnad från Hindrena i Marleys paddock.

RidingHallPinkLogo.png

Tävlingar

I del B av ridhuset håller stallflickan Linn i tre hopptävlingar:

Ridhuskameror

I ett hörn inne i var del av ridhuset finns en översiktskamera, som låter spelaren få en överblick över hela ridhusdelen på en gång. Meningen med denna funktion är att förenkla för spelare som vill rollspela ridlektioner.

Trivia

  • Baroness.png

    Baronessan

    Baronessan valde att bygga ridhuset nere vid stranden. Från början var ridhuset inte uppdelat utan var helt tomt, vilket ändrades efter några få veckor då många spelare påpekat att det var för stort. Samtidigt ändrades också ridhusets entré, som först varit mycket trång.

Slumpartad wiki