FANDOM

Glasses-0

Det finns ett flertal butiker utspridda över hela Jorvik. I varje by finns det minst en butik som säljer , kläder och/eller utrustning. Det finns totalt åtta olika typer av butiker: Utrustningbutiker, Klädbutiker, Affärer, Gårdsbutiker, Lifetime-shoppar, Starshoppar, Djuraffärer och Dekorationsshoppar. Varorna som säljs i butikerna går att inhandla för valutorna Jorvik Shillings och/eller Star Coins.

Olika butiker

För ytterligare läsning, se skönhetssalonger, djuraffärer och dekorationsshoper.

Klädbutiker

I klädbutikerna säljes utrustning till ryttaren. Däribland huvudbonader, toppar, klänningar, byxor, skor och handskar.

Utrustingsbutiker

I utrustningsbutikerna säljes utrustning till hästen. Däribland träns, sadlar, schabrak och hästskor.

Affärer

Affärerna är större än butikerna och dem kan spelaren besöka genom att gå in i. Affärerna säljer utrustning till både ryttaren och hästen.

Starshoppar 

Starshoppar säljer utrustning till både ryttaren och hästen, men kräver oftast att spelaren har ett gott rykte med fraktionen som driver butiken.

Gårdsbutiker

Gårdsbutikerna säljer matvaror till spelaren och dennes häst. Från en början var butikerna enbart utspridda över Skördebygden, men senare tillkom gårdsbutiker över hela Jorvik.

Lifetime-shoppar

Lifetime-shoppar förvarar kläder åt Lifetime Star Rider som nämnda medlemmar kan hämta ut gratis.

Butiker i Star Stable Online

Moorland

Fort Pinta

Silvergladebyn

Marleys bondgård

Firgrovebyn

Valedalebyn

Silverglades observatorium

Silverglades Vingård / Silverglades Hästsportcenter

Västkobbens fiskeby

Stallet Gyllenbladet

Värdshuset vid bron

Jorvikstallet

Jarlaheim

Goldspurs gård

Jarlassons gård

Ferdinands Hästmarknad

Månskäreby

New Hillcrest

Sydhovens gård

Den gömda dinosauriens dal

Jorvik City

Trivia