FANDOM

Concorde
Concorde
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Mysteriet med Ödesryttarna

Spel
framträdanden
Framträdanden
i andra medier
Allmänt
Stallplats

Jorviks ridskola

Ryttare

Anne

Ägare

Anne

Ras

Jorvikiskt varmblod

Kön

Hingst

Utseende
Hårrem

Grå

Man och svans

Vit uppklippt svans och ståndman

Hudfärg

Vit

Ögonfärg

Brun

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Concorde är Annes häst. Han är än så länge den enda av hästarna från Starshine Legacy som än inte har framträtt i Star Stable Online.

Concorde är Annes dressyrhäst och är liksom henne lite av en snobb. Han har dock hjärtat på rätta stället och även om han kan bli stroppig älskar han Anne mer än något annat och gör allt för henne.

Starshine Legacy

Mysteriet med Ödesryttarna

Lisa kommer till Jorvikstallet möter hon Anne och Concorde vid ridbanan.

Legenden om Pandoria

Concorde är tillsammans med sin ryttare Anne huvudpersonerna i denna episod. Då Anne ska visa upp ett dressyrprogram för Derek vid Jorvikstallet blir Jessica ombedd att ställa sig nära Concorde för ett foto, och hästen blir genast sjuk i hennes närvaro. Anne lyckas inte få kontakt med Concorde igen och blir av Herman rådd att bege sig till gläntan i bergen. Med hjälp av Fripp finner Anne Concorde i Pandoria, där hans sinne blivit fängslat, och de beger sig tillsammans tillbaka till vår värld igen. De hjälper Derek att hitta batterier till hans kamera och beger sig sedan till hamnen för att stoppa Jessica och Mr Sands från att öppna en portal. Concorde sparkar både Mr Sands och Jessica in i portalen under deras konfrontation, och ekipaget beger sig lättat av hemåt. Nästa dag ställer de upp i den stora dressyrtävlingen vid Jorvikstallet, som de vinner.

Dark Cores Mörka Gåta

Anne och Concorde tar sig tillsammans in i Pandoria igen och förstör sitt sigill.

Etymologi

Concorde kan vara sammansatt av engelskans con - "lura" och latinskans corde - "hjärta". Concorde är också namnet på en välkänd flygplansmodell.

Trivia