FANDOM

Concorde
Concorde
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Mysteriet med Ödesryttarna

Spel
framträdanden
Framträdanden
i andra medier
Allmänt
Stallplats

Jorviks ridskola

Ryttare

Anne

Ägare

Anne

Ras

Svenskt varmblod

Kön

Hingst

Utseende
Hårrem

Grå

Man och svans

Vit uppklippt svans och ståndman

Hudfärg

Vit

Ögonfärg

Brun

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Concorde är Annes häst. Han var länge den enda av hästarna från Starshine Legacy som inte framträtt i Star Stable Online, men dök slutligen upp i spelet sommaren 2018.

Concorde är Annes dressyrhäst och är lite av en snobb. Han har dock hjärtat på rätta stället och även om han kan bli stroppig älskar han Anne mer än något annat och gör allt för henne.

Starshine Legacy

Mysteriet med Ödesryttarna

Lisa kommer till Jorvikstallet möter hon Anne och Concorde vid ridbanan.

Legenden om Pandoria

Concorde är tillsammans med sin ryttare Anne huvudpersonerna i denna episod. Då Anne ska visa upp ett dressyrprogram för Derek vid Jorvikstallet blir Jessica ombedd att ställa sig nära Concorde för ett foto, och hästen blir genast sjuk i hennes närvaro. Anne lyckas inte få kontakt med Concorde igen och blir av Herman rådd att bege sig till gläntan i bergen. Med hjälp av Fripp finner Anne Concorde i Pandoria, där hans sinne blivit fängslat, och de beger sig tillsammans tillbaka till vår värld igen. De hjälper Derek att hitta batterier till hans kamera och beger sig sedan till hamnen för att stoppa Jessica och Mr Sands från att öppna en portal. Concorde sparkar både Mr Sands och Jessica in i portalen under deras konfrontation, och ekipaget beger sig lättat av hemåt. Nästa dag ställer de upp i den stora dressyrtävlingen vid Jorvikstallet, som de vinner.

Dark Cores Mörka Gåta

Anne och Concorde tar sig tillsammans in i Pandoria igen och förstör sitt sigill.

Star Stable Online

Concorde har inte setts till på länge och antas ha försvunnit tillsammans med Anne. Han dyker för första gången upp i Star Stable Online när spelaren tillsammans med druiderna söker efter honom efter att han påstås vara död, och återfinner honom i Ydris cirkus.

Journalanteckningar

Första inlägget

"Som sin ryttare Anne är Concorde byggd för perfektion, men medan Anne är generös och ödmjuk så är Concorde väldigt stolt och envis. Han ser sig själv som den stiligaste och bäst tränade hästen i hela Jorvik!

Det vackra sättet han rör sig på gör honom till en perfekt häst för dressyr."

Andra inlägget

"Vilka hemska nyheter... Vi hörde från Katja, en av Mörkerryttarna, att Concorde inte överlevde attacken när Anne blev kidnappad.

Hur ska Ödesryttarna kunna återförenas utan Annes häst?"

Tredje inlägget

"Elizabeth förklarade sanningen om Concorde och de andra väktarhästarna: de är odödliga andar som återföds genom historien under svåra tider.

Concordes gamla kropp kanske är borta, men hans ande finns där ute någonstans, i en ny kropp. 

Vårt jobb är nu att hitta den!"

Fjärde inlägget

"Vi hittade Concorde!

Med Justins nyupptäckta Vildviskaren-kraft spårade vi honom till Ydris cirkus. 

Concorde är bara ett föl nu, vilket blir intressant när han äntligen återförenas med Anne. Kommer de fortfarande att ha kvar sitt Ödesryttar-band?"

Etymologi

Concordia, från latin, betyder ordagrant tillsammans + hjärta, och brukar översättas till enhetlighet eller harmoni. Concorde är också namnet på en känd flygplansmodell.

Trivia

  • Concorde är den första hästen spelaren möter i Starshine Legacy: Episod 1.
  • Varje gång Corcorde svänger ställer han huvudet åt motsatt riktning.
  • I Starshine Legacy kan man låta hästarna sparka bakut. Concorde är den enda av de fyra hästarna som inte bara gör detta på kommando, utan även i en cut-scene.
  • Concorde beskrevs enligt Star Stable boken i Jorvik Gazettes första nummer som ett Jorvikiskt varmblod istället för ett Svenskt varmblod.
  • Concorde var den sista av de fyra hästarna från Starshine Legacy att dyka upp i Star Stable Online.