FANDOM

Dark Core-Arbetare
Dc anställd
Framträdanden
Spel-
framträdanden
Framträdanden
i andra medier

I Starshine Legacy , Star Stable och Star Stable Online stöter spelaren på flera olika Dark Core-Arbetare. Dessa NPC nämn oftast inte vid namn, utan brukar bara kallas för just Dark Core-Arbetare.

Kännetecken

Dark core gubbe

DC-arbetares avatarbild

Dark Core-anställda arbetar för Dark Core och klär sig alltid i långa gröna rockar och jeans. De brukar ha huvan uppfälld och bära svarta skyddsglasögon. De är även kända för att vara otrevliga.

Starshine Legacy

Under Starshine Legacy är Dark Core-arbetarna Mr Sands underlydande. De är ofta med och försöker stoppa ödesryttarna och finns på flertalet av spelens nivåer.

Star Stable

Vinterryttaren

I Vinterryttaren är Mr Sands i Pine Hill och tillsammans med honom är Dark Core-arbetarna. De ansvarar för stallet , ridhuset och affärerna i Pine Hill trakten.

Sommarryttaren

Dark Core-arbetarna har tillsammans med Mr Sands fastnat i Castle Swamp med Dark Core-bilen och behöver hjälp av spelaren att komma loss.

Star Stable Online

Spelaren stöter först på Dark Core-arbetare vid Moorlands södra strand där Dark Core har en bas. Sedan stöter spelaren på dem på en mängd olika platser(t.ex Dark Core plattformen och Dark Cores bas vid Silversongflodens vattenfall.)

Namngivna arbetare

Trivia

  • I Vinteryttaren var de Dark Core-anställda androider, medan de i Starshine Legacy och StarStable Online verkar vara människor.
  • I sso kan de tre ödesryttarna tillsammans med spelaren förvandlas men sedan bli upptäckta i ett huvuduppdrag.

Slumpartad wiki