FANDOM

Lilsavansrosett

En svansrosett

Dekorationer är föremål som används som utsmyckning av spelarens häst. Dekorationerna ger inga färdighetspoäng till hästen utan finns enbart tillgängliga för estetiska skäl. 

Tillgänglighet

Dekorationer finns tillgängligt i Star Stable Online och går endast att köpa i specifika dekorationsshopar. De flesta dekorationer går endast att köpa för valören Star CoinsUndantaget är sadelväskorna  som går att köpa för Jorvik Shillings. Medaljerna, som också kan bäras likt en huvuddekoration på hästen, kan spelaren vinna i något av spelets Championat.

Sortiment

Benlindor

Benlindor finns i många olika färger och mönster och sitter på hästens ben. I verkliga livet kan de användas för att skydda hästens ben, men det är inget som utmärks i Star Stable Online. Det är valfritt att använda benlindor, varpå det är möjligt för spelaren att rida på hästen utan dekorationer. Benlindor kan inte användas på hästar med grovt hovskägg, däribland  Tinkerhästen, Nordsvensken, Shirehästen och den stora varianten av den Jorvikiska Urhästen.

Rosetter

Rosetter finns i många olika färger och mönster och sitter antingen på hästens träns eller i dess svans. Det är valfritt att använda rosetter, varpå det är möjligt för spelaren att rida på hästen utan dekorationer.

Blommor

Blomsterdekorationer finns i många olika färger och sitter antingen på hästens träns eller i dess svans. Det är valfritt att använda blommor, varpå det är möjligt för spelaren att rida på hästen utan dekorationer. 

Medaljer

Spelaren kan vinna medaljer i championaten eller i fiskeuppdragen. Det är valfritt att använda medaljer, då spelaren även kan rida på hästen utan dekorationer. Beroende på vilket championat spelaren vunnit medaljen i har banden olika färg. Medaljer från Moorlands Championat har gröna band och medaljer från Fort Pintas Championat har blåa band. Beroende på vilken plats spelaren avslutat championatet på har plattan till medaljen olika färger, guld, silver och brons. Medaljen ger inga extra färdighetspoäng. 

Sadelväskor

Sadelväskor används i samband med husdjuren och sitter på hästens sadel. Det är valfritt att använda sadelväska, dock måste spelaren äga en sadelväska om denne vill kunna ta med sitt husdjur ut på ritt. 

Trivia