FANDOM

Lilsavansrosett.png

En svansrosett

Dekorationer är olika föremål som används för att smycka ut spelarens häst. Dekorationerna ger inga extra färdighetspoäng till hästen utan är enbart estetiska. 

Tillgänglighet

Dekorationer finns tillgängliga i Star Stable Online och går endast att köpa i vissa dekorationsshopar. De flesta dekorationer går endast att köpa in för Star Coins. Undantaget är sadelväskorna, som går att köpa för Jorvik Shillings i Fort Pinta och Jarlaheim. Medaljerna, som också kan bäras som huvuddekoration på hästen, kan spelaren vinna i något av spelets Championat.

Olika tillgängliga dekorationer

Benlindor

Huvudartikel: Benlindor

Benlindor finns i många olika färger och mönster och sitter på hästens ben. I verkliga livet så kan de användas för att skydda hästens ben men det är inget som utmärks på SSO . Det är valfritt att använda benlindor, då spelaren även kan rida på hästen utan dekorationer. Benlindor kan inte användas av hästar med grovt hovskägg, vilka idag är Tinkerhästen, Nordsvensken, Shirehästen och den stora varianten av den Jorvikiska Urhästen.

Rosetter

Huvudartikel: Rosetter

Rosetter finns i många olika färger och mönster och sitter antingen på hästens träns eller i dess svans. Det är valfritt att använda rosetter, då spelaren även kan rida på hästen utan dekorationer.

Blommor

Huvudartikel: Blommor (dekoration)

Blomsterdekorationer finns i många olika färger och sitter antingen på hästens träns eller i dess svans. Det är valfritt att använda blommor, då spelaren även kan rida på hästen utan dekorationer. 

Medaljer

Huvudartikel: Medaljer

Spelaren kan vinna medaljer i championaten eller i fiskeuppdragen. Det är valfritt att använda medaljer, då spelaren även kan rida på hästen utan dekorationer. Beroende på vilket championat man vunnit rosetten i har banden olika färg, vinner du rosetten i Moorland blir bandet grönt och vinner du den i Fort Pinta får du en medalj med blått band. Beroende på vilken plats man kommit på har själva medaljen olika färger, guld, silver och brons. Medaljen ger inte extra färdighetspoäng.

Sadelväskor

Huvudartikel: Sadelväska

Sadelväskor används i samband med husdjuren och sitter på hästens sadel. Det är valfritt att använda sadelväska, dock måste spelaren ha en om denne vill kunna ta med sitt husdjur när denne rider. 

Trivia

Slumpartad wiki