FANDOM

Anne vid gläntan

Anne framför gläntan.

Glänta

Den heliga skogsgläntan sed uppifrån i Episod 4.

Den heliga skogsgläntan är en mystisk glänta som ligger på Jorvik, i närheten av Jorvikstallet. Ofta hittar man Fripp i gläntan.

Starshine Legacy: Episode 1

Lisa kommer till gläntan då hon är jagad av en maskerad mystisk ryttare. Hon läser där några inskriptioner.

Starshine Legacy: Episode 2

Linda rider till gläntan för att läsa på inskriptionerna som är där. Hon träffar där Fripp.

Starshine Legacy: Episode 3

Anne tar sig till gläntan för att söka hjälp med Concorde. Hon träffar där Fripp och beger sig sedan därifrån över vindarnas stig till Pandoria.

Starshine Legacy: Episode 4

Alex träffar Fripp i gläntan och får träna på sin själakraft där. Senare öppnar ödesryttarna upp en portal till Pandoria därifrån.

Star Stable Online

I Star Stable Online ersätts gläntan av Den hemliga stencirkeln.

Trivia

  • Den heliga skogsgläntan är väldigt lik Den hemliga stencirkeln i SSO. Dock är Den heliga skogsgläntan mindre och ligger utplacerad på en annan plats än den i SSO. Det finns goda skäl till att misstänka att de båda faktiskt är samma plats.
  • Skogsgläntan fick en mindre uppdatering i Episod 3 - en ny bergsstig tillkom längsmed stupet man innan behövt hoppa över, så att Anne kunde ta sig till gläntan utan Concorde.
  • Mörka krafter verkar inte ha någon makt i gläntan, och mörkerryttare verkar hålla sig därifrån.

Slumpartad wiki