FANDOM

Logo 3 jarní jezdci.jpg

Ett dressyrekipage

Quotation1.png Dressyr är en av de viktigaste diciplinerna inom ridning. Det är faktiskt grunden för all annan ridning. Quotation2.png
Johnny Black
Dressyr är ridsportgrenen som är grunden till all ridning, och den utövas flitigt av Jorviks ryttare.

Starshine Legacy: Episod 3

I Legenden om Pandoria är dressyr spelets ämne då det kommer till själva ridningen, då Anne är en duktig dressyrryttarinna.

Funktionen

Dressyren går ut på att spelaren följer blåa pilar på marken i utmarkerade mönster. Spelaren ska röra sig i skritt och se till att inte välta de blomkrukor som finns på banan för att undvika poängavdrag.

Vårryttaren

Dressyr.png

Dressyren som den utövas i Vårryttaren

Dressyr är spelets huvudgren och träningar hålls hos Johnny Black vid Rockvilles paddock, Lisa vid Shoreline-paddocken, Linda vid Beauvista-paddocken och hos Anne vid Sunnyvale-arenan. Spelets slutgiltiga tävling vid Rodilla Ridskola är således också av denna gren.

Funktionen

Varje dressyrträning har olika ridvägar som visas med blåa pilar på marken. Ovanför pilarna visas blå stjärnor, som spelaren måste samla för att få poäng för rörelsen. Längre ner på skärmen visas vilken gångart hästen måste röra sig i - texten är röd vid fel gångart och grön vid rätt gångart. Hästen ska röra sig i antingen skritt, trav, kort galopp eller galopp.

Kända utövare

Kända dressyrhästar

Trivia

  • Dressyr finns inte i Star Stable Online, men druidträningen Precisionsridning påminner om dressyren från tidigare spel, då spelaren måste följa pilar på marken i ett visst mönster. Det finns dock ingen gångartsrestriktion.

Ridsport i Jorvik
DressyrBanhoppningDistansrittTerrängrittTrailBarrel RacePole BendingReining

Slumpartad wiki