FANDOM

Star Stable Teasers - Epona

Star Stable Teasers - Epona

Epona, också kallat Södra Skördebygden, är ett område i Star Stable Online. Området kom till spelet i onsdagsuppdateringen 2015-11-18.

Epona är det område som kräver högst level från spelaren, som måste ha utfört uppdrag i Den Gömda Dinosauriens Dal för att få tillgång till området. Det krävs också att spelaren har slutfört alla tidigare uppdrag med Mr. Kembell samt att spelaren har minst ryktet Vänligt Inställd med G.E.D.:s Jarlaheimskontor.

Bakgrund

Namnet Epona härstammar från jordbrukets och fruktbarhetens gudinna inom den keltiska mytologin. Gudinnan Epona avbildas ofta som sittandes på en hästrygg och har därav kommit att ses som en hästgudinna. Hennes namn är bildat av det keltiska ordet ekwos som på svenska betyder häst.

Release

Pre-release

I samband med Star Stables fjärde födelsedagsfirande tillgännagavs det att Södra Skördebygden skulle bli nästa område att öppna, och att en plats i området skulle vara Fort Maria.

2015-11-06 släpptes en intervju med Game Designer Hannes Kristoferson där namnet Epona bekräftades, samtidigt som mer info och fler bilder släpptes.

Release

I första avsnittet av The Star Stable Show visades en trailer för Epona och området fick bekräftat releasedatum den 2015-11-18. Under nästkommande vecka visades nya karaktärer från området på Star Stables sociala medier.

Tillgänglighet

För att spelaren ska få tillgång till Epona krävs följande:

Då spelaren har uppnått alla krav för att öppna Epona dyker det upp ett sms från Herman på spelarens skärm. Genom att öppna smset och sedan prata med Herman kan spelaren utföra en serie uppdrag som leder till att området låses upp.

Stall

Boplatser

Platser

Championat

New Hillcrest championat är Championatet i Epona. Championatet går att hitta Väster om New Hillcrest.

Trivia

  • Epona var från början planerat att släppas samtidigt som Skördebygden. För att kunna planera området bättre valde SSO-teamet att enbart lägga sin tid på Skördebygden och släppa Epona separat.
  • Epona innehåller mestadels helt ny grafik jämfört med tidigare områden. Många av bygganderna går i samma stil som de i Skördebygden, eftersom områdena är nära besläktade.