FANDOM

Quotation1.png Byn Firgrove ligger placerad vid bergets fot. Quotation2.png
Spelkartan - Star Stable Online
FirgrovePinkLogo.png

Firgrovebyn, eller Byn Firgrove, är en by belägen högt upp i bergen på New Jorvik östra sida. Den är omgiven av ett högt trästaket (en mur i Star Stable: Höstryttaren) och bakom byn finns vägen genom bergen som leder till Valedalesjön. Strax utanför byn finner du dels Minka och hennes tre terrängbanor och en bana för Firgroves championat. Andy håller till strax utanför byn med sina höns och får.

Star Stable: Höstryttaren

Byns stall ligger nära murens norra sida och drivs av Georgina.
610px-Fgv.png

Star Stable Online

I Star Stable Online är stenmuren borta och ersatt med en hög och tät mur bestående av trästolpar. Järngrindarna är borta och byns enda utgång är obevakad. Stallet ligger närmast trämurens enda port, åt väster, och drivs av Felicity. Det är nästan enbart äldre människor som bor i byn.

Byn är stor och består av fem vita villor, fyra stora timmerhus, ett rådhus, ett vandrarhemett stall och ett försäljningsstall. Det finns också en skönhetssalong, ett café och en hästhårstylist.

Tillgängliga hästraser

Butiker

Befolkning

 Trivia

  • I Star Stable: Höstryttaren ser Firgrovebyn annorlunda ut än i SSO. Byn är omgiven av en stenmur som håller på att falla samman (likt den som omger Silvergladebyn), har tre järngrindar som kan stängas vid behov och stallet ligger på ett annat ställe i byn. Husen ser även annorlunda ut och hela byn är mindre. I Onlineversionen lades ett rådshus till.
  • Den 26 april 2017 uppdaterades Firgrovebyn och fick ett nytt utseende.

Slumpartad wiki