FANDOM

Fishing.jpg

Fiske är det som Västkobbens Fiskeby är känd för. Jorviks fiskeklubb håller till i samma by, och om spelaren pratar med Mr K. Trout har denne möjlighet att ta fiskarcertifikat för att få fiska i New Jorvik. Efter att ha hjälpt Mr Trout med diverse uppgifter finns också möjligheten att fiska med Mr Cod vid Moorlands Södra Strand och då spelaren är gillad med Jorviks fiskeklubb så presenteras denne för Jorviks Fiskeklubb - Södra avdelningen som håller till i Skördebygden och drivs av Mr Pike. I samband med att Epona släpptes tillkom ytterligare en fiskare som befinner sig i Månskäreby, Mr Perch.

Kända fiskare

Fiskare med fiskeuppdrag

Övriga fiskare

Fisk runt Jorvik

Det finns ett antal olika fiskar runt Jorvik. Bland dessa är:

Fisket i Valedalesjön

Spelaren får av Mr Andersson veta att det råder fiskeförbjud i Valedalesjön och hjälper honom i ett uppdrag att sätta upp skyltar runt sjön som visar på detta förbjud. Trots detta erbjuder både Mr K. Trout och Mr Cod uppdrag till spelaren som går ut på att spelaren ska fiska i sjön.

Trivia

  • Alla fiskare på Jorvik som ger ut fiskeuppdrag är döpta på engelska efter olika fiskar. Pike betyder till exempel gädda och Cod torsk.

Fiske
Funktion: Fiske
Ryktesfraktioner: Jorviks FiskeklubbJorviks Fiskeklubb - Södra avdelningen
Kända fiskare: Mr K. TroutMr CodMr PikeMr T. Cray
Legendariska fiskar: GuldmörtenValedalegäddanMoorlands monsterMr EvilDunderlaxenUltrasillenDödskoljanMördarsiken

Slumpartad wiki