FANDOM

Quotation1.png Jag är inte en talande ekorre. Jag är en kosmisk varelse. Quotation2.png
Fripp
Fripp
Fripp.png
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Hemligheten på Pine Hill

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Man

Yrke

Ledare för Aideens Beskyddare

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Fripp är den mystiske varelse som hjälper spelaren att motverka Dark Cores onda planer. Han har funnits i många tusen år och har alltid jobbat mot mörkrets krafter. Han är även ledaren för Aideens beskyddare.

Biografi

Precis som Garnok kommer Fripp ursprungligen från ett annat solsystem. Fripp hade tillsammans med några hjältar/vakter från sin hemplanet fått i uppgift att transportera Garnok och hans hejdukar till universums ände, som straff för alla brott Garnok hade begått. Under resan dit bröt sig dock några av Garnoks hejdukar lösa, och skeppet kraschlandande i havet utanför Jorviks kust.

Starshine Legacy

Hemligheten på Pine Hill

Linda tar sig till den hemliga gläntan för att ta reda på mer om vad som pågår med hennes magiska förmågor dyker Fripp upp framför henne. Han bekräftar att hon och Lisa är Ödesryttare, och att Anne och Alex kommer fullända systerskapet då de inser sina egna krafter. Han visar henne hur som ska använda sin förmåga och uppmuntrar henne att ge sig iväg till vattenverket.

Legenden om Pandoria

Concorde plötsligt blir väldigt sjuk uppmanar Linda Anne att bege sig till den hemliga gläntan. Då Anne lyckas ta sig fram möter hon Fripp, som hjälper henne att förstå hon hon ska öppna en port till Pandoria. Fripp dyker även upp i Pandoria för att hjälpa Anne på vägen, i form av en enorm staty.

Dark Cores Mörka Gåta

Star Stable Online

Quotation1.pngAideens ljus lysa över oss alla och skingra mörkret omkring oss. Quotation2.png
Fripp
Fripp SSO.png

Fripp i SSO

Spelaren möter Fripp först efter att ha arbetat ett tag med Aideens Beskyddare.

Trivia

  • Fripp blir alltid irriterad om han liknas vid en ekorre.
  • Fripp är tillsammans med Katja en av mycket få karaktärer i SSO som har en avatarbild i 2D

Slumpartad wiki