FANDOM

Thompson

Galloper Thompson med sin häst

Galloper Thompson är en spökhistoria som berättats på Jorvik. Under Halloween syns en huvudlös ryttare, ridandes på en svart Jorvikisk Urhäst med samma namn på Jorvik på kvällar och nätter.

Om spelaren rider fram till ryttaren blir denne forslad tillbaka till sitt hemstall och får en belöning. Spelaren kan rida fram till ryttaren hur många gånger som helst, men får bara belöningen första gången. Dock kan man få amuletten mer än en gång.

Förekommande i Star Stable Online

På kvällar och nätter med start kl 18.00 medan Jorviks Halloweenfirande är igång är det möjligt att se Galloper Thompson i spelet. Varje heltimme dyker Galloper Thompson upp i en skog eller på ett fält där han rider runt och försvinner inom 6-10 minuter. Varje gång han dyker upp och varje gång han försvinner hörs hans skri över hela Jorvik.

Om spelaren kommer för nära Galloper Thompson startar en cutscene där Thompson flyger framåt mot spelaren och allt blir svart. Spelaren finner sig sedan igen utanför sitt hemstall, med ett paket framför sig. Då spelaren klickar på paketet får denne en belöning.

Spelaren kan möta Thompson oändligt antal gånger, men får enbart XP vid det allra första mötet.

Schema

Trivia

  • Galloper Thompson gjorde sitt första framträdande i Star Stable Online under Halloween 2016.
  • Väldigt lite information finns tillgänglig om Galloper Thompson och inte ens Game Masters säger mer än att det är en spökhistoria.
  • Galloper Thompson är troligtvis baserat på spöket från Belfast med samma namn.
  • Galloper Thomson uteblev från Halloween 2017.