FANDOM

Ödesryttarna och garnok

Bild från StarShine Legacy 4 föreställnade Ödesryttarna och Garnok.

Garnok är ett ont, utomjordiskt monster som söker världsherravälde. Han har aldrig setts av någon utanför hans inre cirklar, men han förmodas vara ett bläckfiskliknande monster.

Starshine Legacy

Garnok kommer ursprungligen från ett annat solsystem. För tusentals år sedan skulle Fripp och vakterna transportera Garnok och hans hejdukar till änden av universum som straff för alla den förfärliga brott han hade begått. På ditvägen bröt sig några av hans hejdukar sig lösa, och fick skeppet att kraschlanda i havet utanför jorvik. Han har sedan dess suttit inspärrad i rymdskeppet. Hans generaler arbetar för att släppa honom lös, och Mr Sands använder företaget Dark Core som en täckmantel för detta.

Under Episod 4 lyckas han få upp sina tentakler över havsytan och försöker fånga Alex och Tin-Can medan de tävlar mot Katja och Stalker.

Star Stable Online

Garnok ligger fortfarande under havsytan och återigen försöker Dark Core med Mr Sands i spetsen frigöra honom. Många av Jorviks invänare tycks känna till Garnok, men ser honom mest som en historia för småbarn.

Trivia

DID WE FIND GARNOK?! -- Theories & Thoughts -- SSO Family02:06

DID WE FIND GARNOK?! -- Theories & Thoughts -- SSO Family

  • Den jorvikiska superhjälten Super-Jarl tycks ha Garnok som fiende. Joe säger att hans actionfigur bland annat kan säga "Smaka på Jarlasabeln, Garnokkräk!".
    Theories & Thoughts - Where is Garnok?06:34

    Theories & Thoughts - Where is Garnok?

  • Garnokvulkanen har troligen fått sitt namn från monstret.
  • Man vet inte var på Jorvik Garnok i befinner sig i Star Stable Online, men det finns flera olika teorier. Vissa spelare tror att monstret finns på botten av havet utanför Västkobbens Fiskeby, det finns en video som förklarar teorin. Andra tror att Garnok finns i Devil´s Gap varpå vattennivån kan ha stigit dit upp året då skeppet kraschade. Flera videos finns även om den teorin.