FANDOM

Hästön

Sneak peek på Hästön från SSO's hemsida

Hästön är på en funktion på Star Stable Online. Funktionen går ut på att spelaren kan skicka iväg sina hästar på semester mot betalning, där hästarnas humör hålls på en jämn nivå. Hästön måste även användas om spelaren vill äga fler än tio hästar.

Funktion

Spelaren kan ha upp till tio hästar i sitt hemstall. Vid behov kan denne gå till sin anslagstavla och därifrån skicka utvalda hästar till Hästön. Spelaren kan skicka obegränsat antal hästar till Hästön, så länge som minst en häst finns kvar i hemstallet. Genom att skicka iväg hästar vid behov kan spelaren även äga obegränsat antal hästar, och en häst på Hästön kan hämtas hem när som helst. Om hästen som skickas iväg har utrustning på sig kommer utrustningen inte vara tillgänglig innan hästen hämtas hem igen.

Valalternativ

Budget

Budgetsemester

Budgetsemestern kostar 1200 JS eller 7 SC. Hästen som skickas iväg kommer hållas på ett glatt humör (den gula smileyn). Oavsett vilket humör hästen var på då den skickades iväg kommer den vara glad då den hämtas tillbaka.

Luxury

Lyxsemester

Lyxsemestern kostar 149 SC. Hästen som skickas iväg kommer hållas på bästa möjliga humör (den gröna smileyn). Oavsett vilket humör hästen var på då den skickades iväg kommer den vara på topphumör då den hämtas tillbaka.

Trivia

  • Första gången funktionen nämndes var i onsdagsuppdateringen 2013-10-09 och uppgavs då ha Hästön som arbetsnamn. Namnet verkade dock få följa med till den slutgiltiga versionen.
  • Under Uppdatering 116, 2014-01-22, sattes Hästön in i liveservrarna för att testas av vissa spelare, men detta orsakade ett problem som gjorde att alla spelservrar fick stänga ner under flera timmar. Servrarna fungerade som de skulle igen nästa dag.
  • Hästön släpptes slutligen i onsdagsuppdateringen 2014-02-04.
  • Hästön är än så länge den enda platsen i SSO med vilt växande palmer.
  • Hästöns priser sänktes i onsdagsuppdateringen 2014-02-26, orginalpriserna var 1200 JS och 29 SC för budget och 149 SC för lyx.

Slumpartad wiki