FANDOM

Meny

Hästskomenyn

Hästskomenyn är spelarens egna meny i Star Stable Online. Dess namn kommer från formen som påminner om en uppochned-vänd hästsko.

Funktion

Hästskomenyn samlar spelarens hjälpmedel på ett och samma ställe. Förutom åtta knappar visar menyn den del av spelkartan där spelaren befinner sig och hästens nuvarande gångart. Ovanför menyn är det möjligt för spelaren att snabbt se om denne är Star Rider, vilket i så fall markeras med en gul stjärna.

Knappar

Huvudmeny

Huvudmenyn nås genom mobiltelefonen i nedre högra hörnet. Via huvudmenyn kan spelaren ringa för upphämtning, ändra spelalternativen och avsluta spelet.

Hjälp

Spelets hjälpavsnitt nås genom tecknet med ett frågetecken på.

Uppdragslogg

Huvudartikel: Uppdragslogg

Uppdragsloggen nås från ikonen med en bok, och genom loggen är det möjligt att se alla dagliga uppdrag, alla tillgängliga uppdrag och det är också möjligt att återigen läsa uppdragets beskrivning och att avbryta uppdraget.

Karaktärsblad

Karaktärsbladet nås genom knappen högst upp i mitten av hästskomenyn. Genom att klicka på knappen dyker både spelarens och hästens karaktärsblad upp. Där kan spelaren se sina färdighetspoäng, vad denne har på sig och XP för både häst och karaktär.

Ryggsäck

Huvudartikel: Ryggsäck

Ryggsäcken är spelarens första alternativ till att förvara och ta med sig kläder, utrustning och föremål . Ryggsäcken har uppgraderats sedan Star Stable-spelen och är nu större.

Vänner

Via knappen "Vänner" ser spelaren alla sina vänner och kan enkelt se vilka som är online och offline, och kan också lägga till och ta bort vänner.

Topplistor

Huvudartikel: Topplistor

Genom att klicka på knappen med stjärnan ser spelaren topplistorna från alla Jorviks lopp.

Ridklubb

Huvudartikel: Klubbar

Denna knapp går endast att använda om spelaren är med i en ridklubb. Genom den knappen ser spelaren klubbens logg, regler och veckoschema, vilka som är medlemmar i klubben, vilken titel de olika medlemarna har och vilka som är online och offline.

Trivia

Slumpartad wiki