FANDOM

Starstable1

Häst med utrustningssetet som släpptes vid SSO's 1-årsfirande

För att öka sin hästs färdigheter och förmågor kan spelaren använda sig av hästutrustning köpt i New Jorviks butiker. Utrustningen kan också användas endast för syns skull.

Tillgänglighet

Utrustningen går att få tag på antingen genom att köpa den i någon av butikerna, få den som belöning efter att ha avslutat ett uppdrag eller i en Värdekod

Sortiment

Träns

Det finns två olika modeller av träns (tyglar) - grundmodellen med engelsk nosgrimma och den nyare, westerninspirerade varianten utan nosgrimma. Det är valfritt att använda träns, då man även kan rida på hästen utan utrustning.

Sadlar

Det finns tre olika modeller av sadlar. Den originala modellen som funnits med ända sedan Starshine Legacy (av många spelare kallad "Dressyrsadeln"), en modell introducerad i Star Stable: Höstryttaren som påminner mer om en allroundsadel och en modell tillkommen i Star Stable: Sommarryttaren, baserad på en westernsadel. Sadeln är frivillig att ha på och går att ta av för att kunna rida barbacka.

Schabrak

Det finns tre olika typer av schabrak (filtar) är tillgängliga. Dels är det den originala filten tillgänglig ända från Starshine Legacy's tid, som även funnits med i alla fyra Star Stable-spel, en nyare, större modell som ser mer realistisk ut tillsammans med dressyrsadeln och allroundsadeln och ett tredje alternativ som är en kombination av de båda - den lilla filten med rundade hörn. Schabraken är frivilliga och går att ta av för att kunna rida barbacka.

Hästskor

Hästskor går endast att köpa på några få ställen och är inte en lika vital del av hästens utrustning som övriga föremål. En bit in i spelet får spelaren möjlighet att tillsammans med Conrad Marsdeen smida egna skor till hästen, som för tillfället är de med högst bonus tillgängliga. Sedan hästfunktionen släpptes finns skor med samma bonus att köpa i Aideens rustkammare.

Dekorationer

Viss utrustning finns endast för syns skull. Bland dessa finns dekorationer, som säljs i speciella dekorationsstånd, och viss utrustning som säljs vid olika högtider. Dekorationerna innefattar sadelväskor, benlindor, tränsdekorationer och svansdekorationer.

Trivia

Starta en diskussion Diskussioner om Hästutrustning

Slumpartad wiki