FANDOM

Häxor

Häxor i Fågelskrämsåsen

Häxan pi

Häxan Pi

I Star Stable Online finns det häxor.

Om häxor

Häxor är människor, oftast kvinnor, som kan bruka sig av magi. Många häxor pendlar under sitt liv mellan ljus och mörk magi och under sina ljusa perioder händer det att både Ödesryttare och druider samarbetar med dem. En häxa slutar oftast sina dagar som en mörk häxa, eftersom de lätt blir bittra och förtär sig själva i illvilja. De blir också mycket motvilliga att göra försök att ta sig tillbaka till vit magi. Häxorna är dock mycket svaga för gyllene äpplen från Urträd; en god häxa kan förstärka sina magiska krafter tillsammans med ett Urträd och en ond häxa kan inte motstå botgöringen som väntar efter att ha ätit ett gyllene äpple, eftersom det gör henne till en god häxa igen.

Kända häxor

Trivia

  • Även fast magi och mystiska krafter är en stor del av SSO's handling finns det bara en enda karaktär som faktiskt sägs vara en häxa.
    • Den andra karaktären som omnämns har än inte synts i spelet och det är okänt om hon kommer dyka upp.
  • Goda häxor bildar ibland allians med urträd för att förstärka sina magiska krafter.
  • Om en ond häxa blir erbjuden ett magiskt gyllene äpple, från ett urträd, och äter utav det så blir hon god igen.
  • En ond häxa kan inte stå emot att äta ett gyllene äpple om det erbjuds henne av en ren själ, för att alla onda handlingar som häxan gör bidrar till att hennes samvete tyngs och viljan att gottgöra dem blir större.

Slumpartad wiki