FANDOM

Dogs

Officiell bild från 19/12-2012

Husdjur fungerar som en dekoration till spelarens häst och går enbart att se i kombination med en sadel och en sadelväska. Spelaren kan köpa sitt första husdjur när denne fått en sadelväska av en NPC i Fort Pinta.

Funktion

Spelaren måste ha en sadel och en sadelväska på sin häst för att husdjuret skall kunna synas. Om spelaren placerar djuret i väskan syns djurets huvud sticka upp ur den valda sadelväskan. Med vissa husdjur, om spelaren öppnar karaktärsbladet, kan denne sedan trycka på en speciell knapp för att få husdjuret att lämna sadelväskan och springa bredvid spelaren.

Djursorter

Djur går att köpa från djurbutikerna i Jarlaheim och Fort Pinta. Misträvar finns att köpa hos Kit Shorthouse i Dundull.

Mistfox2PinkLogo

Permanenta djur

Djur från event

Vissa djur går endast att köpa vid speciella tidpunkter, exempelvis då isberg flyter förbi Jorviks kust.

Föremål till sadelväskan

Förutom husdjur kan spelaren även placera speciella föremål i sadelväskan. Dessa föremål fungerar på samma sätt som husdjuren förutom att de givetvis inte kan springa bredvid spelaren. De flesta av dem går endast att få tag på vid speciella tillfällen, som t.ex. Alla hjärtans dag eller andra event.

  • Teddybjörnar
  • Trädgårdstomte
  • Julklappar
  • Lingon- och blåbärsris
  • Påskliljor och påskägg
  • Chokladask
  • Blommor med rosett
  • Bakutrustning
  • Brödlimpor
  • Rep

Trivia

  • Funktionen med husdjur släpptes först den 19 december 2012. Vid den tidpunkten kunde spelaren endast välja mellan katt, hund och kanin.
  • Till skillnad från hästar behöver husdjur inte tas hand om, utan är endast en kosmetisk funktion.
  • Det händer att NPC:s husdjur på Jorvik springer bort/rymmer hemifrån och då måste spelaren hjälpa till att leta efter dem.
  • Det första husdjuret som kunde springa bredvid spelaren var den Jorvikiska ekorren. Den delades ut till spelare genom en värdekod under Star Stable Onlines sjätte födelsedag. Då koden endast var giltig under en viss tid går den inte längre att få tag på.