FANDOM

James
James
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Dark Cores Mörka Gåta

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Man

Boplats
Familj
Karaktärsdrag
Lojalitet

Fort Pinta

James Cloudmill är Alex lillebror och driver turistmålet och stallet i Fort Pinta. Han är noggrann med att göra reklam för Fortet (dock är han inte lika noga med var reklamen hamnar) och är känd bland folket i New Jorvik för att vara snål och även lite lat.

Starshine Legacy: Episod 4

Starshine4

Episod 4

I det här spelet blir James kidnappad av Katja som vill ha Alex häst Tin-Can i utbyte mot honom. Alex utmanar då Katja i en tävling och James blir sedan räddad av storasyster Alex vid djävulsklyftan.

Star Stable: Höstryttaren

James går att hitta på vägen till Firgrove där han står vid en fågelholk. I ett uppdrag hjälper spelaren James att rädda en fågelunge.

Star Stable Online

James1

James i SSO

James finns utanför stallet i Fort Pinta och delar ut uppdrag till spelaren varje onsdag. Han är snål, lat och girig, vilket ofta sätter honom i trubbel. Men ändå kan Jorviks befolkning aldrig lära sig att det inte går att lita på honom. Han erbjuder övernattning på Fort Pintas vandrarhem för spelaren varje dag. 

James minns först inte någonting om vad som hände då han först mötte Katja, men då han börjar få mardrömmar om henne hjälper Alex, Linda, Mrs Holdsworth och spelaren till att bota honom så att han kan sova i lugn och ro igen. 

Tävling (SSO)

Fort pinta-banan

Uppdrag (SSO)

Etymologi

James är den engelska varianten av mansnamnet Jakob som betyder "han som håller i hälen", "ersättare" eller "må han skydda".

Cloudmill är engelska för "molnkvarn".

Trivia

  • I Starshine Legacy är James tio år gammal, vilket måste göra honom minst tolv år i SSO.
  • På bilden som visas då James pratar i spelet är texten på hans keps spegelvänd.
  • James bygger varje år snögubben på Silvergladebyns torg då julen närmar sig, men brukar oftast slarva så pass att någon annan måste avsluta arbetet.
  • James sover helst på mage.
  • I onsdagsuppdateringen 2015-12-23 avslöjades James efternamn att vara "Cloudmill". Tidigare hade inget sagts om efternamnet.
  • I slutet på julfirandena håller James i sin egen "städartävling".

Stallföreståndare
Star Stable: Höstryttaren: HermanCharlotteMonicaGeorgina
Star Stable: Vinterryttaren: Eric LoweHenrietta ReinMänniskorobot 42
Star Stable: Vårryttaren: Jordan JetRonnie Bob SummersLorna Thorne
Star Stable: Sommarryttaren: CoyoteLena WilliamsonKyomi
Star Stable Online: JennaJamesFelicityClaireSteveJudyCarinJohannaNathalie Moonriver