FANDOM

Kartaöverårstiderna

Karta över Jorvik i Star Stable-spelen. Notera att varje spel ger tillgång till olika delar av området.

Jorvik är namnet på halvön där spelets handling utspelar sig.

I utseendet på kartan skiljer sig denna version av Jorvik från Starshine Legacys Jorvik och Star Stable Onlines version av Jorvik, även om flertalet platser återfinns i både SSO, SSL och SA.

I de olika spelen (Höstryttaren, vinterryttaren, vårryttaren och sommarryttaren) befinner sig spelaren i olika områden på kartan.

Stjärnor

För varje specifik plats spelaren upptäcker läggs en stjärna till högst upp på spelarens karta. Stjärnorna visar hur många delar av Jorvik spelaren har funnit och varje stjärna ger även lite xp.

Höstryttaren

Höstryttarens marker är de sydligaste på kartan, och området är också det största i alla spelen. Detta ger spelaren mycket att upptäcka, men innebär också mycket långa transportsträckor. Fyra olika byar med egna stall är utspridda över kartan. Många platser i spelet återvände med en ny design i Star Stable Online.

Upptäckbara platser

Vinterryttaren

Vinterryttarens område är näst störst i spelserien och till skillnad från Höstryttaren är alla marker täckta av snö. Alla spelets platser är nya förutom Godset Pine Hill, som tidigare synts i Starshine Legacy: Episod 2.

Upptäckbara platser

Vårryttaren

Vårryttarens marker är det minsta området i spelserien tillsammans med Sommarryttarens. Tre olika stall är utspridda över kartan, med två av dem belägna vid kusten. All snö är här borta och har ersatts med ljust grönt vårgräs.

Upptäckbara platser

Sommarryttaren

Sommarryttarens marker är täckta med sommarblommor. Runt om i området ligger tre utspridda rancher i skuggorna av höga kullar.

Upptäckbara platser

Trivia