FANDOM

JC-karta.png

Jorvik City är Jorviks huvudstad. Staden är belägen öster om Silverglade och är stor nog för att hålla spårvagnstrafik.

Jorvik City är till skillnad från alla andra områden i Star Stable Online inte möjligt att nå direkt från resten av spelet. Spelaren måste ta bussen från Fort Pinta, och från bussen kan spelaren välja mellan olika platser att besöka. Spelaren har redan som gratismedlem tillgång till Jorvik Citys Galleria, men måste vara en Star Rider över level 9 för att ha möjlighet att besöka även Aideen's Plaza, Governor's Fall samt Pir 13.

Genom uppdrag kan spelaren också besöka Jorvik Citys museum.

Pre-release

Star Stable Teasers - Jorvik City01:01

Star Stable Teasers - Jorvik City

Jorvik City nämndes i flera olika uppdragsmonologer innan staden slutligen dök upp på färjornas kartor i onsdagsuppdateringen 2014-03-19. Jorvik City fortsattes omnämnas i olika uppdrag, ofta då karaktärer varit på besök i staden. Staden fick i december 2016 det bekräftade releasedatumet 2016-12-07, då de tre områdena Aideen's Plaza, Governor's Fall samt Pir 13 öppnade, vilka tillsammans med Jorvik Citys Galleria ökade antalet av upprepningsbart besöksmöjliga platser till fyra.

Kända platser

Tidigare spel

Jorvik City framträdde i både Starshine Legacy och Star Academy.

Trivia

Slumpartad wiki