FANDOM

Justin Moorland
Snäll-Justin-1.gif
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Ålder

20

Kön

Man

Boplats

Moorlandstallet

Familj
Yrke

Ägare av Moorlandstallet

Karaktärsdrag
Lojalitet

Moorlandstallet, Garnok

Favoritmat

Lasagne

Justin till häst.png

Justin på sin häst.

Justin Moorland bor vid Moorlandstallet och driver det tillsammans med sin far Thomas Moorland. Han är dotterson till Jasper och sonson till Baronessan och John Sandman.

En bit in i spelets handling ansluter sig Justin till sin farfar vid Dark Core och arbetar för att befria Garnok, medan spelaren tillsammans med Aideens Beskyddare försöker rädda honom.

Justin lär spelaren att sköta om sin häst i spelets början, och då spelaren blivit Star Rider är det Justin som lär spelaren att hoppa.

Biografi

Barndom

Justins mor Catherine dog i barnsäng och Justin har blivit uppfostrad av sin far. Under sin uppväxt såg han väldigt lite av sin morfar, som drog sin undan familjen, och han visste inte heller mycket om sin farfar. Det är fortfarande oklart om Justin någonsin kände till att Baronessan var hans farmor.

Under sin ungdom lärde Justin känna Lisa genom skolan, men det är oklart om han någonsin kände Anne, Linda och Alex.

Händelserna i SSO

Då Justin är ungefär 20 år gammal möter han en ny flicka i Moorlandstallet och tilldelar henne en häst under sommarens ridläger. Denna flicka hjälper till att återförena Justin med sin morfar och senare lär Justin henne grunderna i hästhoppning utanför Silvergladebyn.

De möts igen då flickan överlämnar ett brev från Sabine, som visar sig vara från Justins farfar. Justin ses snart försvinna på en av Dark Cores pråmar tillsammans med Sabine och Khaan och då han syns igen visar det sig att han gått över på Mörkerryttarnas sida. Flickan är dock säker på att detta inte är helt frivilligt. Trots räddningsförsök vägrar Justin följa med tillbaka till Moorland, vilket oroar Aideens Beskyddare, som tagit på sig ansvaret att rädda Justin från mörkrets makter.

Medan Justin fortfarande är försvunnen dyker hans häst upp då Mörkerryttaren Malumi ska överlämna den till Häxan Pi. Med hjälp av Häxan Pi försöker mörkerryttarna förvandla hans häst till en mörkerhäst, dock utan resultat.

Dark Core inser att Justin inte kommer kunna bli en Mörkerryttare och beslutar sig för att göra sig av med honom, men tillsammans med Mr Sands och Aideens Beskyddare lyckas flickan rädda Justin. Hon tar honom tillbaka till Moorlandstallet där hans far Thomas Moorland är oerhört tacksam.

Tiden hos Dark Core

Darkjustin.png

Medan Justin är hos Dark Core ser han märkbart tröttare ut och saknar det leende han förr alltid hade. Han stödjer sin farfar fullt ut och har officiellt blivit en av Dark Cores Mörkerryttare tillsammans med Sabine, Jessica och Katja. Han verkar dock inte alltid vara helt säker på sin sak och hjälper till och med spelaren att fly från Dark Core vid ett tillfälle.

Darko är däremot inte nöjd med Justins insatser och vill ersätta honom med Elise - något Justin troligen inte vet om.

Etymologi

Trivia

  • Justin älskar lasagne.
  • Efter att Justin blivit en av Mörkerryttarna ändras hans utseende avsevärt. Han ser tröttade och ilsknare ut och har mörka ringar under ögonen.
  • Eftersom John Sandman är en utomjording gör det Justin till 75% mänsklig och 25% utomjordisk.
  • I och med att Moorlandstallet renoverades i en onsdagsuppdatering under våren 2015 fick Justin ett helt nytt utseende. Hans Dark Core-utseende är dock fortfarande detsamma som förr.

Starta en diskussion Diskussioner om Justin Moorland

  • RÄDDA JUSTIN!

    2 meddelanden
    • Som rubriken lyder. Är det bara jag som vill uppdragen där man räddar Justin kommer? Jag gillar Justin väldigt mycket. Jag vill befria ha...
    • Haha, det är ett uppdrag jag också längtar efter ^^ Du får jättegärna skapa dig en användare och logga in på Wikin :)

Slumpartad wiki