FANDOM

Justin Moorland
Snäll-Justin-1
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Ålder

20

Kön

Man

Boplats

Moorlandstallet

Familj
Yrke

Ägare av Moorlandstallet

Häst

Saga

Karaktärsdrag
Lojalitet

Moorlandstallet, Garnok (tidigare)

Favoritmat

Lasagne

Färdigheter

Para ryttare med hästar

Justin till häst

Justin på sin häst Saga. (gamla utseendet)

Justin Moorland bor vid Moorlandstallet och driver det tillsammans med sin far Thomas Moorland. Han är dotterson till Jasper och sonson till Baronessan och John Sandman.

En bit in i spelets handling ansluter sig Justin till sin farfar vid Dark Core och arbetar för att befria Garnok, medan spelaren tillsammans med Aideens Beskyddare försöker rädda honom.

Justin lär spelaren att sköta om sin häst i spelets början, och då spelaren blivit Star Rider är det Justin som lär spelaren att hoppa.

Moln över Silverglade

Star Stable Online

Biografi

Barndom

Justins mor Catherine dog i barnsäng och Justin har blivit uppfostrad av sin far. Under sin uppväxt såg han väldigt lite av sin morfar, som drog sin undan familjen, och han visste inte heller mycket om sin farfar. Det är fortfarande oklart om Justin någonsin kände till att Baronessan var hans farmor.

Under sin ungdom lärde Justin känna Lisa genom skolan, men det är oklart om han någonsin kände Anne, Linda och Alex.

Händelserna i SSO

Då Justin är ungefär 20 år gammal möter han en ny flicka i Moorlandstallet och tilldelar henne en häst under sommarens ridläger. Denna flicka hjälper till att återförena Justin med sin morfar och senare lär Justin henne grunderna i hästhoppning utanför Silvergladebyn.

De möts igen då flickan överlämnar ett brev från Sabine, som visar sig vara från Justins farfar. Justin ses snart försvinna på en av Dark Cores pråmar tillsammans med Sabine och Khaan och då han syns igen visar det sig att han gått över på Mörkerryttarnas sida. Flickan är dock säker på att detta inte är helt frivilligt. Trots räddningsförsök vägrar Justin följa med tillbaka till Moorland, vilket oroar Aideens Beskyddare, som tagit på sig ansvaret att rädda Justin från mörkrets makter.

Medan Justin fortfarande är försvunnen dyker hans häst upp då Mörkerryttaren Malumi ska överlämna den till Häxan Pi. Med hjälp av Häxan Pi försöker mörkerryttarna förvandla hans häst till en mörkerhäst, dock utan resultat.

Dark Core inser att Justin inte kommer kunna bli en Mörkerryttare och beslutar sig för att göra sig av med honom, men tillsammans med Mr Sands och Aideens Beskyddare lyckas flickan rädda Justin. Hon tar honom tillbaka till Moorlandstallet där hans far Thomas Moorland är oerhört tacksam.

Efter återkomsten kallar Fripp till möte och Ödesryttarna tycker att flickan ska hämta Justin i Moorlandstallet då hon va den som räddade Justin. När spelaren kommer till stallet är både Justin och Thomas borta. Flickan frågar runt och får till slut hjälp av Loretta som såg honom och hans pappa stiga in i en taxi med en väska. Hon följde efter taxin till Fort Pintas hamn och Sydhovens färjeterminal. Flickan följer spåren och hittar Justin och hans pappa hos Eremiten. Thomas förklarar att de behövde en semester efter de senaste händelserna. Justin har bestämt sig för att lämna Jorvik men ändrar sig när han ser vildhästarna. Justin säger att han ska komma till mötet.

Nästa dag kommer han och Thomas till Elizabeth i Valedale. Elisabeth ber Thomas att stanna medans flickan tar med Justin till Den hemliga stencirkeln. Väl i stencirkeln blir Justin oväntat anklagad av Fripp och arresterad då de inte vet om han samarbetat med Dark Core och hans farfar på egen vilja eller inte.

StarStable 2018-07-30 18-29-37

Justin med sin häst Saga. (nya utseendet)

Tiden hos Dark Core

Darkjustin

Medan Justin är hos Dark Core ser han märkbart tröttare ut och saknar det leende han förr alltid hade. Han stödjer sin farfar fullt ut och har officiellt blivit en av Dark Cores Mörkerryttare tillsammans med Sabine, Jessica och Katja. Han verkar dock inte alltid vara helt säker på sin sak och hjälper till och med spelaren att fly från Dark Core vid ett tillfälle.

Darko är däremot inte nöjd med Justins insatser och vill ersätta honom med Elise - något Justin troligen inte vet om.

Journalanteckningar

Första inlägget

"Justin var den första som hälsade på mig när jag kom till Moorlandstallet.

Han är en sån snäll kille, så hjälpsam och tålmodig med alla nya tjejer där många av dem aldrig har suttit på en häst förut. 

Folk säger att han har en gåva för att matcha alla ryttare med den perfekta hästen, och jag tror på det!"

Andra inlägget

"Linda upptäckte att Justins riktiga farfar är ingen mindre än mr Sands, Ödesryttarnas fiende!

Hur kan någon så snäll vara släkt med någon så ond? 

Justin lämnade sitt hem för att ta reda på mer om sin farfar. Han blir väl inte övertalad att hjälpa Dark Core?!"

Tredje inlägget

"När det visade sig att Justin saknade talang för magi och hjärta för ondska så försökte Darko bli av med honom!

I en överraskande vändning hjälpte mr Sands mig och Ödesryttarna att befria honom innan det var för sent. 

Jag visste att Justin aldrig kunde gå över till den mörka sidan."

Fjärde inlägget

"Fripp och Aideens beskyddare var osäkra på om de kunde lita på honom, så de fängslade Justin tills de kunde se att han inte skulle hjälpa Dark Core igen."

Femte inlägget

"På Sydhoven nådde Justin sin sanna potential: han kunde tala hästarnas språk!"

Etymologi

Trivia

  • Justin älskar lasagne.
  • Efter att Justin blivit en av Mörkerryttarna ändras hans utseende avsevärt. Han ser tröttade och ilsknare ut och har mörka ringar under ögonen.
  • I och med att Moorlandstallet renoverades i en onsdagsuppdatering under våren 2015 fick Justin ett helt nytt utseende. Hans Dark Core-utseende är dock fortfarande detsamma som förr.
  • Justin är den första man får prata med när man precis kommit in i spelet för första gången och skapat sin karaktär.
  • Justin vet inte om att Loretta är kär i honom, och hon är avundsjuk på Spelaren när denne ska hjälpa Justin.

Starta en diskussion Diskussioner om Justin Moorland

  • RÄDDA JUSTIN!

    2 meddelanden
    • Som rubriken lyder. Är det bara jag som vill uppdragen där man räddar Justin kommer? Jag gillar Justin väldigt mycket. Jag vill befria ha...
    • Haha, det är ett uppdrag jag också längtar efter ^^ Du får jättegärna skapa dig en användare och logga in på Wikin :)