FANDOM

Justins häst
Justin till häst
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Stallplats

Moorlandstallet

Ägare

Justin Moorland

Kön

Sto

Saga är en apelkastad häst som Justin Moorland rider på. Mörkerryttarna försökte förvandla den till en mörkerhäst med Häxan Pi's hjälp.

Justins häst dyker först upp då Justin ska lära spelaren att hoppa, och igen då Mario har snappat upp information om en leverans till Mörkerryttaren Malumi. Det visar sig då att Justins häst är leveransen, som ska till Häxan Pi. 

Långt senare i spelet är Häxan Pi åter på Ödesryttarnas sida och hjälper spelaren att koka en brygd. Till den behöver de ingredienser, och för att hitta en av dem behöver de någon med gott luktsinne. Saga förvandlas till gris, men när Pi förvandlar henne tillbaka till häst får hon för sig att förbättra hennes egenskaper, vilket är hur Saga gick från den allra äldsta modellen av häst som existerar i spelet till den nya Hannoveranaren.

Trivia

  • Justins häst nämndes först vid namn vid onsdagsuppdateringen 2018-07-04, då hästen omnämndes som Saga.
  • Justins häst har samma utseende som Budjonni i Vinterryttaren, förutom att Budjonnin i Vinterryttaren bär benlindor.
  • Om man gjort färdigt huvuduppdragen så står hästen just nu i häxan Pi's träsk. Om man inte har gett Pi guldäpplet står Justins häst uppe i en bur ovanför Pi.
  • När spelaren lär sig hoppa ges uppdraget av Justin sittandes på sin häst utanför Steves Gård.