FANDOM

Katja
Katja
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Dark Cores Mörka Gåta

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Kvinna

Yrke

Garnoks general och mörkerryttare

Häst

Stalker

Karaktärsdrag
Lojalitet

Garnok, Dark Core

Katja är antagonisten i Starshine: Episode 4. Hon är en av Garnoks generaler.

Starshine Legacy: Episod 4

Katja dyker först upp i spelet då hon i skolan förolämpar och utmanar Alex till en hästkapplöpning, närmare bestämt Scarecrow Hill-loppet. Under loppet fuskar Katja och vinner där igenom. Efter loppet ger Katja James en "puss" och lägger honom därigenom under en hypnosliknade förtrollning. Genom att Linda upprättar en mental länk berättar Katja för Alex att James har en ny favoritsyrra och att han aldrig kommer återvända. Hon säger dock att Alex kan få tillbaka James, men då måste hon byta honom mot Tin-Can vid djävulsklyftan. När Alex kommer till djävulsklyftan och utmanar Katja enligt Pandorias uråldriga koder, låter Katja henne tävla emot Buck. Efter det att Alex vinner låter Katja James återvända till Alex, men han är fortfarande under hennes förtrollning. Alex utmanar henne då åter till en hästkapplöpning, men den här gången över djävulsklyftan och enligt Pandorias uråldriga koder. Alex vinner och Katja bannlystes från Jorvik, allt enligt Pandorias lagar. Hon och Stalker försvinner i ett ljussken, men inte innan hon hotat Alex och lovat att komma tillbaka.

Hon dyker också upp på en bild i Starshine legacy Episod 3, när Anne ska bli fotograferad av Derek. Katja visas på en bild av Glamour No 5.

Star Stable: Vinterryttaren

Katjavinter

Katja i Vinterryttaren

Katja har en Six Bar-bana söder om Cape Point-stallet. Hon är avsevärt mycket trevligare än tidigare och har en häst av rasen Kanadensiskt Varmblod intill sig.

Star Stable: Sommarryttaren

Katja finns i Castle Bays ridhus tillsammans med Kevin, där hon håller övningar i Trail. Precis som i Vinterryttaren är hon väldigt trevlig.

Star Stable Online

Katja sso

Katjas avatarbild i SSO

Mrs Holdsworth hjälper James med sina mardrömmar visar det sig att det är minnet av Katja som döljer sig i hans undermedvetna. Alex uttrycker en oro för att det tyder på att Katja har återvänt till Jorvik och bestämmer sig för att det måste undersökas. Spelaren återvänder då till Dark Cores plattform och ser där Katja som har återvänt. Spelaren får då också reda på att hon är den fjärde mörkerryttaren.

Katja återvänder tillsammans med de andra Mörkerryttarna då spelaren fritar Lisa från Pandoria, men jagas bort av Lisa.

Katja kommer tillbaka igen då spelaren smyger sig tillbaka till Dark Cores oljeplattform och för första gången ser Darko.

Etymologi

Katja eller Katya är en kortform av Katarina eller Jekaterina, som betyder "den kyske".

Trivia

  • Katja är ansiktet utåt på Glamour no 5's affischer i Starshine: Episod 3
  • Katja är tillsammans med Fripp en av de två enda karaktärerna i SSO som har en avatarbild i 2D.
  • Katja verkar besitta en liknande själakraft som sin rival Alex då hon tar James själ i episod 4.

Slumpartad wiki