FANDOM

Kevin
Kevin
Kevins avatar i Höstryttaren
Framträdanden
Första
framträdande

Star Academy: Episod 1

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Man

Boplats

Antagligen Crows' nest

Familj
Kevin är en ljudtekniker som spelaren ofta möter i Jorvik. Han äger hunden Disco och är god vän med Lisa, Kyomi och Brittany.

Star Academy: Audition

Då spelaren behöver en cd-skiva med musik till sin audition blir denne rådd av eleverna på skolan att leta upp Kevin, som efter det hjälper spelaren vid flera tillfällen att spela in auditionlåten i olika versioner.

Star Academy: Showtime

Star Academy: Breakthrough

Star Academy: Starstruck

Star Stable: Höstryttaren

Spelaren möter Kevin nära Silversongfloden, där han berättar att hans hund Disco har sprungit bort. Spelaren hjälper Kevin att hitta hunden, tar sedan med sig honom till Barbara och sedan tillbaka till Kevins mormor Mrs Masterton.

Star Stable: Vinterryttaren

Kevin går att hitta i Meander-byn där han bygger en snögubbe han kallar "Cool". Han ber spelaren om hjälp att bygga upp snögubben.

Star Stable: Vårryttaren

Kevin är ansvarig för Annes flaggor till Sunnyvale-arenan och ber spelaren om hjälp att leta upp olika material för att kunna färga flaggorna.

Star Stable: Sommarryttaren

Kevin står att finna i Castle Bays ridhus, där han pysslar med sin högtalaranordning. Han har lovat Mr Wetton att hjälpa honom med kuslig musik till spökhuset, men han vet inte vilken skiva musiken finns på och behöver hjälp, då han inte får igång musikanordningen.

Etymologi

Ett irländskt namn som är bildat av namnet Caomhghin, ursprungligen Coemgen som betyder veckar födelse.

Trivia