FANDOM

Collect

Tre olika klädesset - fr. v. Fort Pintas, Vingårdens och Firgroves.

Spelarens kläder är till både för estetiska och praktiska skäl. Precis som med hästens utrustning kan kläderna höja ryttarens skicklighet för att göra karaktären mer lättmanövrerad. Kläder går att köpa i butiker i olika byar och vissa andra platser i spelet. Vid högtider som Halloween och Jul kan ibland exklusiva kläder finnas tillgängliga under en begränsad tid. Om spelaren är Star Rider finns den möjlighet att lägga undan kläder i sadelkammaren i hemstallet.

Tillgänglighet

Kläder går att få tag på antingen genom att köpa de från någon av butikerna eller att få som belöning efter att ha avslutat ett uppdrag.

Sortiment

Huvudbonader

Det finns flera olika typer av huvudbonader så som hjälm, hatt, keps, mössa och cowboyhatt vilka är de vanligaste. Det finns olika modeller på hjälmarna. Spelaren måste använda en huvudbonad men den går att dölja, detta syns dock endast för spelaren själv.

Toppar

Det finns flera olika typer av toppar så som linnen, t-shirts, tröjor, jackor och rockar. Spelaren måste ha på sig en topp och den går inte att ta av, utan kan endast bytas mot en annan topp eller en klänning.

Klänningar

Det finns ännu bara en sorts klänning som fungerar likt en tröja. Det innebär att spelaren måste bära kjol eller byxa i kombination med klänningen.

Byxor

Det finns tre olika typer av nederdelar, ridbyxor (vanliga långa och ankelbyxor), shorts och kjol. Spelaren måste ha på sig en nederdel och den går inte att ta av, utan kan endast bytas mot en annan nederdel.

Skor

Det finns 4 olika typer av skor så som ridstövlar, boots (western-inspirerande), joggingskor och ballerinaskor. Spelaren måste ha på sig ett par skor och de går inte att ta av, utan kan endast bytas mot ett annat par.

Handskar

Det finns tre olika typer av handskar, tunna ridhandskar, tjockare ridhandskar och tummvantar. Spelaren måste ha på sig ett par handskar och de går inte att ta av, utan kan endast bytas mot ett annat par.

Klädset

Det finns olika klädset i Star Stable Online. I de flesta klädset tillkommer matchande utrustning till hästen.

Life time star rider-set

I Star Stable Online finns det några speciella klädset som endast Lifte time star rider kan hämta ut.

Event-set

Vissa set finns endast tillgängliga att köpa vid speciella högtider i spelet.

Trivia

  • Samtliga delar till klädsetten säljes separat och går endast att köpa för Star coins.

Starta en diskussion Diskussioner om Kläder

  • Klädsetten

    2 meddelanden
    • Är det någon som känner till de egentliga namnen på de olika klädsetten i SSO? Jag blir bara förivrad, enligt vad jag ser har de fle...
    • Skulle gissa att det är plaggens information inne i spelet som gäller då... men man blir ju osäker :s

Slumpartad wiki