FANDOM

Collect.png

Tre olika klädesset - fr. v. Fort Pintas, Vingårdens och Firgroves.

Spelarens kläder är till både för estetiska som praktiska skäl. Precis som med hästens utrustning kan kläderna höja ryttarens skicklighet för att göra karaktären mer lättmanövrerad. Kläder går att köpa i butiker i olika byar och vissa andra platser i spelet. Vid högtider som Halloween och jul kan ibland exklusiva kläder finnas under en begränsad tid. Om spelaren är Star Rider finns den möjlighet att lägga undan kläder i sadelkammaren i hemstallet.

Tillgänglighet

Kläder går att få tag på antingen genom att köpa de från någon av butikerna eller att få de som belöning efter att ha avslutat ett uppdrag.

Sortiment

Hjälmar

Det finns flera olika typer av huvudbonader så som hjälm, hatt, keps, mössa och cowboyhatt vilka är de vanligaste. Det finns olika modeller på hjälmarna. Spelaren måste använda hjälm men den går att dölja, dock bara för spelaren själv.

Tröjor

Det finns flera olika typer av toppar så som linnen, t-shirts, tröjor, jackor, rockar och linnen. Spelaren måste ha på sig en topp och den går inte att ta av, bara att byta mot en annan topp eller klänning.

Klänningar

Det finns ännu bara en sorts klänning, den fungerar som en tröja vilket innebär att spelaren måste bära kjol eller byxa under den.

Byxor

Det finns två olika typer av nederdelar, ridbyxor (vanliga långa och ankelbyxor) och kjol. Spelaren måste ha på sig en nederdel och den går inte att ta av, bara att byta mot en annan.

Skor

Det finns 4 olika typer av skor så som ridstövlar, boots (western-inspirerande), joggingskor och ballerinaskor. Spelaren måste ha på sig ett par skor och de går inte att ta av, bara att byta mot ett annat par.

Handskar

Det finns tre olika typer av handskar, tunna ridhandskar, tjockare ridhandskar och tummvantar. Spelaren måste ha på sig ett par handskar och de går inte att ta av, bara att byta mot ett annat par.

Klädesset

Det finns olika klädesett i Star Stable Online som spelaren kan samla ihop. I de flesta klädsetten ingår även matchande utrustning till hästen.

Life time star rider-set

I Star Stable Online finns det några speciella klädset som endast Lifte time star rider kan hämta ut.

Event-set

Vissa set finns endast tillgängliga att köpa på speciella högtider i spelet, t.ex runt jul.

Trivia

  • Alla delarna i klädsettet sälj separat och går endast att köpa för Star coins.
  • Klädsettens ikoner är alltid gula.

Starta en diskussion Diskussioner om Kläder

  • Klädsetten

    2 meddelanden
    • Är det någon som känner till de egentliga namnen på de olika klädsetten i SSO? Jag blir bara förivrad, enligt vad jag ser har de fle...
    • Skulle gissa att det är plaggens information inne i spelet som gäller då... men man blir ju osäker :s

Slumpartad wiki