FANDOM

Klubb.jpg

Spelaren kan vid behov skapa en klubb för 50 Star Coins.

För att skapa en klubb måste spelaren gå till en ridklubbsförmedlare. De finns bland annat i Silvergladebyn och Moorlandstallet. Spelaren väljer då ett namn åt klubben och skriver en kort presentation. Kraven är att spelaren måste vara Star Rider och ha uppnått level 5. Det finns dock inga krav på att gå med i en klubb. Det är bara möjligt att äga och/eller vara del av en klubb åt gången.

Klubbägaren kan bjuda in andra spelare till sin klubb som får olika titlar. På klubbens infosida kan klubbägaren skriva om klubben. Det är endast klubbägaren som kan ändra klubbens info, bjuda in medlemmar och ta bort medlemmar. Klubben har också en veckoplanerare och en sida för enbart regler där det är möjligt att planera veckans händelser och liknande.

Varje klubb kan ha maximalt 50 medlemmar åt gången och har en egen klubbchatt.

Titlar

I klubben är det möjligt att ge spelarna olika titlar. Titlarna bedömer vart en person får sitta i klubbhuset, men har annars ingen funktion i spelet, utan är mest för syns skull.

  • Novis
  • Stallflicka
  • Medlem
  • Erfaren Ryttare
  • Elev
  • Mästare
  • Ridlärare
  • Klubbledare
  • Klubbägare (Endast den spelare som skapade klubben kan vara klubbägare)

Klubbhus

Klubbrum.png

Officiell bild på det kommande mötesrummet

I onsdagsuppdateringen 2014-10-07 tillkännagav SSE att klubbfunktionen inom en snar framtid ska uppdateras. I onsdagsuppdateringen 2014-11-12 kom det nya innehållet:
  • Mötesrum där endast klubbmedlemmarna kan spendera tid - spelare utanför klubben kan inte komma in i klubbrummet
  • En sida där dess regler kan skrivas ner
  • En veckoplanerare för att kunna planera händelser och event

Trivia

Slumpartad wiki