FANDOM

ArabianFirgrovePinkLogo

Leda hästen-funktionen, på engelska oftast kallad Lead ropes, är en funktion i Star Stable Online som tillåter spelaren att leda sin häst genom att gå medan denne håller fast i hästens tyglar. Detta fungerar med alla sorters hästar med alla spelets träns.

Spelaren måste vara Star Rider och på minst level 10 för att få tillgång till funktionen. Om spelarens Star Rider tar slut kommer spelaren fortfarande ha tillgång till funktionen.

Funktion

Leda-hästen

Om spelaren vill lära sig att leda sin häst går det genom att prata med en Hästtränare och betala 135 Star Coins. Spelaren kommer efter det alltid ha tillgång till funktionen, oavsett häst eller träns. För att använda funktionen måste spelaren kliva av hästen, ställa sig vid dess huvud och klicka på den lilla "leda häst"-knappen som dyker upp i det nedre högra hörnet av skärmen.

Om spelarens häst fastnar någonstans medan de går kommer tyglarna släppa tillbaka och hästen kommer lös. Den kommer då stå still tills den blir upphämtad av spelaren.

Star Stable Teasers - Lead Horse Function

Trivia

  • Många spelare var upprörda då det visade sig att funktionen, som varit mycket efterlängtad, skulle kosta Star Coins. Funktionen släpptes under julfirandet 2015, och alla spelare som tog del av de värdekoder som släpptes under julen fick sammanlagt 400 Star Coins. Därmed behövde många spelare i slutänden inte betala för funktionen.
  • Den enda hästen som inte går att leda är Spirit, eftersom han inte kan ha på sig ett träns.