FANDOM

Linda
Linda2.png
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Mysteriet med Ödesryttarna

Spel-
framträdanden
Allmänt
Ålder

16 (i SSL)

Kön

Kvinna

Yrke
Häst

Meteor

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Quotation1.png Må månens ljus lysa klart över din framtid och hjälpa dig i svåra stunder. Quotation2.png
Linda

Linda Chandler är en av Ödesryttarna och har månens symbol. Hon är huvudpersonen i Starshine: Episod 2 tillsammans med sin häst Meteor.

Spoilervarning!
Den här artikeln innehåller spoilers för spelets handling.

Starshine Legacy: Episod 1

Linda dyker först upp under Lisas första dag i skolan, då hon har tappat bort nycklarna till sitt skåp. Lisa hittar nycklarna och åker till Jorviks ridskola för att lämna tillbaka dem och träffar där Linda som ska rida. Linda ser på medan Lisa rider Starshine för första gången och åker sedan tillbaka till skolan för att kolla upp Dark Core och den mystiske Mr Sands. Hon ringer Lisa, som hjälper henne att samla in material, innan hon visar vad hon har hittat om företaget. Hon är vid Lisas sida för att gratulera henne då hon vinner tävlingen på Starshine.

Starshine Legacy: Episod 2

I Episod 2 är Linda huvudpersonen. Då hon jobbar med en skoluppgift kommer hon av en slump över några gamla bilder från residenset Pine Hill, och hon, tillsammans med Lisa, bestämmer sig för att utforska herrgården. Då Linda rider sin häst Meteor får hon plöstligt en syn där hon ser Jorviks vattenverk sprängas. Samtidigt inser hon att hon kan prata med Meteor. Efter ridpasset skyndar hon sig till Pine Hill för att möta upp med Lisa, och väl där hör de Mr Sands, som pratar om att röja Herman ur vägen. Flickorna rider genast tillbaka till stallet för att varna Herman, och Herman råder Linda att uppsöka Fripp i den heliga skogsgläntan. Efter besöket beger sig Linda och Meteor till Jorviks vattenverk för att förhindra Lindas vision från att slå in, och de lyckas i sista minuten. Dagen efter tävlar de båda i en hopptävling, som de vinner.

Starshine Legacy: Episod 3

Linda hjälper Anne att lura bort Dark Core-arbetaren från biblioteket så Anne kan få tag i filmen till Dereks kamera. Senare diskuterar hon tillsammans med de andra om Dereks kamera. Det visar sig också att Linda kan lite om Super sonic-batterier. Hon är även närvarande under Annes dressyrtävling.

Starshine Legacy: Episod 4

Star Stable: Höstryttaren

I Höstryttaren går Linda att hitta på en ö söder om Jorvikstallet där hon håller i hoppträningar. Samma ö som i Star Stable Online kallas för Paddockön .

Star Stable: Vinterryttaren

I Vinterryttaren håller Linda i hoppträningar i Cape Points ridhus.

Star Stable: Vårryttaren

I Vårryttaren håller Linda i dressyrträningar i Beauvistas paddock.

Star Stable: Sommarryttaren

I Sommarryttaren håller Linda till vid Coyote Ranchs paddock, där hon håller träningar i Barrel Racing.

Star Stable Online

LindaMagicPinkLogo.png

Linda använder magi

Innan spelaren kommer till Jorvik arbetar Linda vid Silverglades Hästsportcenter, och hon har viss kontakt med Alex samt Aideens Beskyddare.

Spelaren får höra talas om Linda då denne kommer till Godset Silverglade, men det visar sig att Linda har försvunnit en vecka tidigare. Då Alex dyker upp börjar de leta efter ledtrådar och det visar sig snart att den gråtande flickan som har hörts vid Silvergladeslottet är Linda. Efter att ha konfronterat Baronessan om detta släpps Linda ut och kan återigen hjälpa Aideens Beskyddare. En tid efter att Linda åter installerat sig vid Silvergladegodset får hon hjälp av spelaren att hämta hem sin häst Meteor, som länge irrat runt i Gyllenbladsskogen. Hon är alltid personen att söka upp då det kommer till att leta information bland böckerna i Vingårdens bibliotek.

Etymologi

Linda är en kortform av namn med -lind, -linda eller -linde som ändelse och betydelsen kan komma från tyskans lind, vilket översätts till "Liten", "Späd" eller "Vek", eller från latinets lindo vilket betyder "vacker".

Chandler är engelska och betyder något i stil med "ljusförsäljare" eller "ljustillverkare".

Trivia

  • Lindas favoritbok är Peter Pan.
  • Linda är den enda av Ödesryttarna vars föräldrar inte syns alls i varken spelserierna eller serietidningarna.
  • Linda är den andra ödesryttaren spelaren möter i SSO, efter Alex.
  • Linda har skåp nummer 61 på Jorviks Läroverk.
  • Linda befinner sig ofta i Vingårdens bibliotek och det är där de flesta brukar leta efter henne.
  • Lindas efternamn Chandler bekräftades i specialnumret av tidningen Min Häst, Jorvik Gazette.

Slumpartad wiki