FANDOM

Padlockicon3
Quotation1 Jag är Meteor och jag går i månens ljus! Linda är min bundsförvant och Aideen utgör roten av min själ. Quotation2
Meteor
Meteor
Meteor
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Hemligheten på Pine Hill

Allmänt
Stallplats
Ryttare

Linda

Ägare

Linda

Kön

Hingst/Vallack

Utseende
Hårrem

Orange

Man och svans

Vit

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Meteor är Lindas häst. Han är en hopphäst som älskar mat.

Starshine Legacy

Meteor är tillsammans med sin ryttare Linda huvudpersonerna i denna episoden. Han följer med henne på äventyr till Pine Hill, vattenverket där de räddar Jorvik och vinner tillslut finalen i hopptävlingen.

Starshine Legacy: Dark Cores mörka gåta

Meteor är med när ödesryttarna rider in i Pandoria för att förstöra sina sigill .

Starshine Legacy: Dark Core

Linda och Meteor ska ta Lisa till Ridgemore Dig Site där Starshine hålls fången. Men på vägen dit blir de påkörda av Konrad. Meteor blir illa skadad av olyckan och ligger nära döden då Lisa kommer och helar honom.

Star Stable Online

Meteor-1

Bild: Alicia Starnight

Spelaren kan under en period se Meteor trava runt i Gyllenbladsskogen, innan Linda ber spelaren att hämta Meteor till henne. Det visar sig då att Meteor har vandrat runt som i trans, utan att riktigt veta vart han ska eller vem han letar efter, och han återförenas snabbt med Linda igen. Meteor kan sedan ses tillsammans med Linda vid Silverglades Hästsportcenter.

Trivia

  • Meteor är den sista av ödesryttarnas hästar som nämndes i Star Stable Online .
  • Meteor var den andra av ödesryttarnas hästar som visades i bild, den första var Tin-Can.
  • Meteors promobild stämmer inte överens med hans utseende i spelen - på promobilden har han strumpor på frambenen, medan han i spelen inte har några tecken alls på benen.
  • Meteor älskar mat.

Slumpartad wiki