FANDOM

Quotation1 Ha! Ingen överlistar Mississippi Jones! Quotation2
Mississippi Jones
Mississippi Jones
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Ålder

Okänt (avliden)

Kön

Man

Yrke

Upptäckare och äventyrare

Mississippi Jones (Okända årtal) var en berömd amerikansk skattletare som slog sig ner på Jorvik under sina sista år. Han försvann under mystiska omständigheter.
Spoilervarning!
Den här artikeln innehåller spoilers. Läs vidare på egen risk!

Biografi

Mississippi kom ursprungligen från USA innan han slog sig ner på Jorvik. Hans allra sista äventyr, då han sökte efter Araxas horn, finns nedpräntat i hans sista dagbok. Efter en lång färd genom Epona hittade Mississippi ett gammalt romerskt valv, samtidigt som han förföljdes av Mr Sandman, som han verkade känna igen sedan tidigare och var lite rädd för. Inne i valvet skrev Mississippi sin sista dagsbokssida innan han försvann spårlöst. Dagboken skulle därefter ligga oläst i många år innan spelaren hittar den.

Ättlingar

Bland Mississippis kända ättlingar finns hans son Washington och hans dotter California. Mrs Holdsworth är Californias dotterdotter. Den berömda äventyraren Hawaii Jones är en av hans yngsta ättlingar.

I hans dagbok omnämns hans lärling Cornelia, som han även verkade ha ett förhållande med. Det är möjligt att denne Cornelia är den äldre kvinna som nu bor i Jarlaheim.

Etymologi

Trivia

  • Mississippi Jones är en parodiversion av Indiana Jones, och fick istället namn efter en annan amerikansk delstat, liksom hans barn.
  • Om hans lärling Cornelia är densamme som bor i Jarlaheim kan ett kontinuitetsfel ha gjorts. Den Cornelia tycks nämligen vara runt Mrs Holdsworts ålder.