FANDOM

Mr Sands
Mr sands.png
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Mysteriet med Ödesryttarna

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Man

Familj
Yrke

General för Garnoks armé

Karaktärsdrag
Lojalitet

Dark Core, Garnok, Mörkerryttarna

Mr Sands är en mystisk figur som verkar vara flera hundra år gammal. Han är också känd under namnen Mr Sandy, Owen D. Sands, Mr John Sandman och Sangordha. Han är antagonisten i Starshine Legacy-serien.

Han är en utomjordisk entitet som arbetar för att befria Garnok, en annan utomjordisk varelse som färdades i en rymdfarkost som kraschade i Jordens vatten utanför Jorvik. Han är känd som en av Garnoks generaler och ägaren av Dark Core.

Olika identiteter

Mr Sands har genom åren använt sig av fler olika identiteter för att nå sina mål. Mest känd av dessa avatarer är Mr Sands.

Sangordha

Sangordha är enligt Starshine Legacy: Dark Core Mr Sands sanna namn.

Owen D. Sands

Under namnet Owen D. Sands startade Mr Sands upp företaget Deep Core.

Mr Sandy

Under namnet Mr Sandy var Mr Sands kapten på en fiskebåt kring Jorviks kust runt 1870-talet.

John Sandman

Under namnet John Sandman gifte sig Mr Sands med Baronessan Silverglade 1964. Tillsammans med henne fick han sonen Thomas Moorland. Under denna identitet sa han sig komma från Firgrove, vars råd han även under en tid satt med i. Det är oklart hur länge han satt med i rådet, men han är avbildad på ett foto av rådet från 1959.

Mississippi Jones kände Mr Sands genom detta namn, som dokumenterat i hans sista dagbok.

Mr Sands

Det är under namnet Mr Sands som han är mest känd. Det är även under detta namn som han för det mesta agerar under i Starshine Legacy, Star Stable och StarStable Online.

Starshine Legacy: Episod 1

Mr Sands dyker först upp under spelets första nivå medan Lisa beundrar prisskåpet på Jorviks Läroverk. Han syns igen senare samma dag då Lisa kommer till Jorvikstallet, och han tittar på medan Lisa rider Starshine. Hans blotta närvaro gör dock Starshine sjuk, och han försöker köpa hästen från Herman, vilket Herman vägrar gå med på.

Då Lisa möter upp med Linda i skolan och läser gamla tidningar från Jorvik ser hon att Mr Sands verkar återkomma i historien, men under olika namn.

Starshine Legacy: Episod 2

Mr Sands dyker upp vid Pine HillLinda och Lisa är inne i herrgårdens växthus. De tjuvlyssnar på honom och hör hur han kommenderar några Dark Core-arbetare iväg till Jorvikstallet för att vidta åtgärder mot Herman, som de tycker utgör ett hot mot dem.

Starshine Legacy: Episod 3

I slutet sparkar Concorde in Mr. Sands och Jessica i en portal.

Starshine Legacy: Episod 4

Mr-sands2.png

Mr Sands i Starshine Legacy: Episod 4

Alex rider för att undersöka Garnok-projektet upptäcker hon att Mr Sands är svårt skadad efter föregående episod , vilket är anledningen till att han nu sitter i en rullstol. Genom att tjuvlyssna får hon reda på att han vill få tag i en av Ödesryttarnas hästar för att kunna släppa lös Garnok. Alex använder sin Själakraft på honom för att kunna ta sig förbi honom och ta boken med Pandorias uråldriga koder.

Senare får Alex och de andra Ödesryttarna reda på att Mr Sands och hans hejdukar tänker använda Ödesryttarnas sigill för att släppa lös Garnok, och de fyra ger sig av till Pandoria för att förhindra detta.

Star Stable: Vinterryttaren

I Vinterryttaren säger sig Mr Sands vara greve av Pine Hill, och han äger herrgården liksom stallet. Stallet drivs av Människorobot 42, som Sands antagligen har byggt och programmerat själv, och hans ridhus drivs av Människorobot 48. Sands är ansvarig för att ta ut Pine Hills ryttare till Dietrich Horse Show.

Star Stable Online

Mr sands sso.png

Mr Sands i SSO

I Star Stable Online visar det sig att Mr Sands har gått under namnet Mr John Sandman och då även gift sig med Baronessan Silverglade och med henne fått sonen Thomas Moorland. Detta gör honom även till farfar till Justin Moorland. Han är dock sedan många år försvunnen innan spelaren till sist får syn på honom inne i Silvergladebyn. Baronessan gör under tiden allt för att undvika att föra honom på tal.

Trivia

Slumpartad wiki