FANDOM

Ms Morse
Ms-Morse-1.gif
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Kön

Kvinna

Boplats

Firgrovebyn

Familj
Karaktärsdrag
Lojalitet

Firgrove (ryktesfraktion)

Ms Morse är en äldre kvinna som bor i Firgrovebyn. Hon är hårdrocksdam som inte bara vill ligga och ta det lugnt. Hon är för närvarande förlovad med Bengt, arbetsledaren vid Norra Länken. Hon är även väldigt förtjust i spelet Zombie Horse Pole Bending Apocalypse.

Ms Morse håller i Pole Bending Apocalypse-tävlingen uppe vid Firgroves Bergspassväg.

I slutet av uppdrags serien där du i utbyte mot att få en lyftkran att bygga färdigt linbanan med vill Bengt, arbetsledare vid norra länken ha en spel kompis han kan spela Zombie Horse Pole Bending Apocalypse med. Spelaren hittar Ms Morse som Bengt kan spela med. Då förlovar sig Ms Morse med Bengt och berättar för spelaren att dom ska flytta någonstans, bilda familj och döpa en dotter efter spelaren.

Tävling

Trivia

Mr Morse häst.png

Ms Morse's häst.

  • Ms Morse är den hittills enda karaktären i SSO som håller i en mobiltelefon.
  • Hästen Ms Morse hade under hennes uppdragsserie var en Emo-inspirerad version av Tin-Can, med svart hårrem och röd man och svans. Den är också väldigt lik en Jorvikisk Urhäst.

Slumpartad wiki