FANDOM

Andalusier sso

P.R.E. (sp. Pura Raza Española), eller andalusier är en tillgänglig hästras i Star Stable: Vårryttaren och Star Stable Online.

Star Stable: Vårryttaren

P.R.E. (Andalusier)
Andalusier
Spel-framträdanden

Star Stable: Vårryttaren

Stall

Beauvista-stallet

Pris

4500

Spelarens level

10

Fakta om rasen

P.R.E., den Andalusiska hästen är en spansk hästras som härstammar från samma hästar som dess nära släkting Lusitanon. Den är mycket klok, envis men samtidigt lätthanterad och mycket väl lämpad för dressyr och klassisk engelsk ridning. Dess hovar är mycket starka och tåliga.

P.R.E: är en tillgänglig hästras i Star Stable: Vårryttaren och går att hitta i Beauvista-stallet.

Star Stable Online

Fakta om rasen: Andalusier kommer från södra Spanien och härstammar från de medeltida spanska hästarna. Dessa majestätiska springare används i all slags ridsport. De är lättlärda och härliga hästar med ett vänligt lynne som är populära runt om över hela Jorvik.

Tillgängliga hästar

Den finns utplacerad vid Godset Silverglade(i färgerna brun, skimmel och apelgrå) Jarlassons Gård (i färgerna fux och bork) och vid Goldspurs kvarn  (i färgen ljusbrun) Hästrasen kan endast köpas då spelaren är på, eller över, level 8.

Tillgängliga manstilar

  • Kort man på båda sidorna av halsen
  • Knoppad man
  • Mellanlång man på en sida av halsen (standard för de flesta hästarna)
  • Lång man på en sida av halsen
  • Lång lockig man på ena sidan av halsen

Trivia

  • Andalusiern i Star Stable Online har nästan samma kroppsmodell som Friserhästen i SSO. Det innebär att:
    • Den har en speciell valbar modell av man och svans som endast den och friserhästarna har. Till skillnad från Friserhästarna kan andalusiern dock byta man- och svansstil hos hästhårstylisterna.
    • Den lyfter benen högre än andra hästar då den rör sig.
    • Den är större än alla andra hästar (förutom Frieserhäst, Frisisk sporthäst och ShirehästJorvik. Den är dock inte snabbare än andra hästar.
    • Dess man rör sig i vinden.
  • Andalusiern är den första hästrasen som finns med i både Star Stable och Star Stable Online som inte har samma text i rasbeskrivningen.
  • Andalusiern var den andra hästrasen i SSO finns utplacerad på två olika platser. Tidigare hade alla hästar av samma ras funnits tillgängliga på samma plats. Detta ändrades senare på och hästar av olika raser spreds ut mer och mer över Jorvik.
  • Den är den första hästen i SSO som kräver att man är i level 8 eller högre

Hästraser