FANDOM

Quotation1.png Pandoria finns i alla levande varelsers hjärtan, och att ta sig dit är som att vandra genom en dröm. Quotation2.png
Fripp
Pandoria ssl.png

Anne i Pandoria i SSL3

Pandoria är en mystisk dimension som man når genom att gå igenom portaler, vanligtvis öppnade av en Ödesryttare.

Starshine Legacy

Starshine Legacy: Episod 3

Portal.jpg

Portalen till Pandoria.

I SSL 3 blir Concordes själ kidnappad och förd till Pandoria. Anne beger sig då iväg för att rädda Concorde. Med hjälp av Fripp tar hos sig över vindarnas stig till Pandoria. Väl i Pandoria stöter Anne på mardrömsvarelserna för första gången. Hon lär sig mer om Ödesryttarna och Garnok genom inskriptioner på väggarna och statyer. Efter att ha hittat Concorde beger de tillsammans ut ur Pandoria över vindarnas stig.

Starshine Legacy: Episod 4

I SSL 4 tillkallar Fripp mardrömsvarelser från Pandoria för att låta Alex träna sin själakraft på dem. Senare i spelet snor Alex en bok från Mr Sands innehållande Pandorias uråldriga koder. Till sist beger sig alla Ödesryttarna till Pandoria för att förstöra sina sigill och där igenom stoppa Garnoks frigörelse. En åt gången rider de in i Pandoria och förstör dem medans de andra stannar kvar för att hålla portalen öppen.

Star Stable Online

Spelaren kommer först i kontakt med Pandoria då Dark Core använder pandoriska kristaller i ett borringsprojekt. Senare råkar en portal till Pandoria öppna sig i Skuggåsarna. Spelaren lyckas med hjälp av Avalon och Pi stänga portalen. Efter startskottet i skuggåsarna öppnar sig sprickor i Silvergladebyn, vilket sprider panik hos invånarna. Tillsammans med Alex lyckas spelaren fånga skuggsökarna som kom genom sprickorna och med under Fripps ledning även stänga sprickorna. Dock har Dark Core fifflat med balansen mellan Pandoria och vår verklighet, vilket gör så att sprickor dagligen öppnas i Jorvik. Det blir spelarens uppgift att stänga dessa.

Trivia

  • Den Ödesryttare som representerar solen har ett speciellt band till Pandoria.
  • Anne och Concorde kallas för "Pandorias sol".
  • Det mesta i Pandoria har en rosa färgton.

Starta en diskussion Diskussioner om Pandoria

Slumpartad wiki