FANDOM

Pandorisk spricka

Pandorisk spricka i Firgrove

Pandoriska sprickor är sprickor till Pandoria som har öppnat sig i Jorvik och släpper genom pandorisk energi och pandoriska varelser, oftast skuggsökare.

Sprickan i Skuggåsarna

En spricka till Pandoria öppnar sig i Skuggåsarna och orsakar att det regnar ner pandoriska stenar där och i Östgläntan. Genom sprickan färdas även några skuggsökare till Skuggåsarna. Med hjälp från Pi, skuggsugaren och ljussökare lyckas spelaren stänga sprickan.

Sprickorna i Silverglade

Pandorisk-spricka-3

Pandoriska sprickans avatar

Ett tag efter det att sprickan i Skuggåsarna stängs öppnar sig sprickor i Silvergladebyn. Även där släpper sprickorna igenom pandorisk energi och skuggsökare. Sprickornas öppnade får byns invånare att tro att domedagen har kommit och att Garnok har kommit för att ta dem. Med hjälp från Alex och Pis skuggsugare lyckas dock spelaren sugga upp skuggsökarna. Efter en lektion hos Fripp lär sig även spelaren att stänga sprickorna. Efter det att sprickorna i Silvergladebyn har stängt, börjar andra sprickor öppna sig runt om i Silverglade. Det blir spelarens uppgift att varje dag stänga de sprickor som öppnats i form av dagliga uppdrag - Pandorisk spricka.

Trivia

Slumpartad wiki