FANDOM

Pierre
Pierre.gif
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable: Sommarryttaren

Spel-
framträdanden

Star Stable: Sommarryttaren

Allmänt
Kön

Man

Födelseplats

Frankrike

Boplats

Cod Point

Pierre de Feur är en Reiningexpert från Frankrike som håller i Reiningträningar i Cod Points paddock. Han är mycket självupptagen och brukar ofta skryta om sitt utseende.

Star Academy

Pierre visste att han ville bli artist sedan han var liten, och under hans uppväxt i Paris blev han mycket intresserad av teater. Hans mamma var recensent på en stor dagstidning och tog med sig honom på många pjäser i den kulturella metropolen.

Pierres mor blev dock uppäten av en haj under en semester i Nya Kaledonien. Pierre gick då på den franska teaterhögskolan Le Fountainbleu, och olyckan stärkte hans önskningar om att bli teaterskådespelare.

Pierres bror Claude hamnade i trubbel efter att ha gått med i ett av Paris mest ökända gäng, och för att samma sak inte skulle hända Pierre skickade hans far honom till Jorvik för att fortsätta sin utbildning på Star Academy.

Etymologi

Ordet "Pierre" är franska för "sten". Namnet Pierre är den franska versionen av latinska Petrus, grekiska Petros, engelskans Peter och ryskans Pjotr, vilka betyder "klippa".

Trivia

  • Pierre är något av en perfektionist. 
  • Större delen av Pierres bakgrundshistoria kommer från serietidningen Star Academy: Showtime! 

Slumpartad wiki