FANDOM

Quotation1 I'm Raptor, believed to be extinct but I resurfaced like something from your sink, I bring prehistoric hue and primal force, yeah! Raptor's back with no remorse! Quotation2
Raptor, citerat från tidningen Star Academy: Showtime!
Raptor
Xraptor.jpg.pagespeed.ic.779D6lsFCE
Framträdanden
Första
framträdande

Star Academy: Breakthrough!

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Man

Boplats

Jorvik City

Yrke

Artist

Karaktärsdrag

Färdigheter

Sjunga

Raptor är en rappare som jobbar med Dark Chord Records. Han tar sig själv på väldigt stort allvar och ses antingen som Jorviks superidol eller största skämt. Efter en storslagen tid hos Dark Chord Records har framgången stigit honom åt huvudet, och trots att ingenting längre går hans väg är han säker på att svackan enbart är tillfällig. Sedan hans intåg i Star Stable Online har han släppt flera singlar. 

Star Academy

Raptor växte upp i det fattiga bostadsområdet nära Jorviks hamn innan hans upptäcktes av Clarence Stillwater en sen kväll på en skum nattklubb där han uppträdde för en minst lika skum publik.

Breakthrough

Clarence Stillwater håller i auditions vid Dark Chord Records för att hitta en ny bakgrundsdansare till Raptor, som redan är en etablerad artist i Jorvik.

Starstruck

Raptor deltar i Jorviks Melodifestival tillsammans med Lilith och Lance och deltar även i shownumret med Miss Rita.

Star Stable Online

Varje torsdag underhåller Raptor publik med dans och sång på scenen i Jorvik Citys Galleria. Under julen åker han runt i Governor's Fall i en släde fastsurrad på ett biltak och sjunger sin julremix av låten Jorvik City.

Raptor är pengafixerad och har inte mycket till varken intelligens eller ordförråd. Han lägger in många "hey" och "yo" i det mesta han säger, och han anser sig själv vara Aideens gåva till mänskligheten.

Musik

Raptor har släppt följande singlar genom Star Stable Online:

  • Hey Yo
  • Doh Dah (Ritch Ratch)
  • Jorvik City
  • Jorvik City Christmas Remix

Raptor finns även som artist på Spotify, där det går att lyssna på hans singel Jorvik City.

Etymologi

Raptor är en förkortning av velociraptor, en sorts dinosaurie. Raptor betyder också rovdjursfågel.

Trivia

  • Under veckan efter att Jorvik Citys Galleria kom till Star Stable Online uppträdde Raptor på gallerians scen var åttionde minut. Spelaren kunde även få en autograf av honom före eller efter hans framträdande. Autografen går endast att få en gång. Vid nästa veckas uppdatering försvann Raptor åter ur spelet.
  • Raptor blev väldigt populär bland spelarna under hans första vecka i spelet och en tävling startades på Star Stables Facebooksida där spelarna på respektive språksida fick gissa vad som lett till hans försvinnande. Vinnaren av tävlingen fick 500 SC. Tävlingen pågick i några dagar och drog in över 200 svenska bidrag.
  • Raptor återkom under Jorvik Fashion Week, då han uppträder på catwalken under pågående show.
  • Raptor har tävlat i Jorviks melodifestival.

Slumpartad wiki