FANDOM

Reed Kessler
Reed.jpg
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Ålder

18

Kön

Kvinna

Reed Kessler är en ryttarstjärna och är den yngsta som någonsin tävlat i Olympiska spelen. Hon är nu på besök som en NPC i Jorvik. Hon finns i Ridhuset efter ett uppdrag då May ville ha Reeds autograf. Reed låter en visa vad man kan genom en runda på Baronessans första hoppbana. Efteråt får man också en röd dressyrjacka av Reed.

Reed.jpg

Officiell bild på Reed

Skapande

Reed Kessler skapades som en avatar i Star Stable Online efter det att över en miljon spelare hade önskat henne till spelet[1].

Etymologi

Ett engelskt namn som är bildat av ordet red som betyder röd. Det var ursprungligen ett smeknamn som gavs till personer med rött hår eller rödlätt hy.

Trivia

  • NPC:n Reed Kessler är baserad på den verkliga ryttarstjärnan med samma namn.
  • Reed dök först upp i spelet vid Onsdagsuppdateringen den tredje juli 2013.
  • Reed Kesslers jacka i spelet är USA's officiella ridsportskavaj från OS 2012[1].
  • Efter uppdraget med Kessler, när spelaren ska visa vad denne kan på Baronessans första hoppbana, pratar spelaren inte med henne mer under hela spelets gång (som det ser ut i nuläget), eftersom det är Linn i ridhuset som håller i alla Baronessans hopptävlingar.

Referenser

Externa länkar

Slumpartad wiki