FANDOM

Sabine
Sabine1
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Mysteriet med Ödesryttarna

Spel-
framträdanden
Allmänt
Kön

Kvinna

Häst

Khaan

Karaktärsdrag
Lojalitet

Garnok, Mörkerryttarna

 Sabine, ibland känd under täcknamnet Mörkerryttaren Malumi, är antagonisten i Starshine Legacy: Episod 1.

Starshine Legacy: Episod 1

Lisa kommer till Jorviks läroverk för sin första skoldag och öppnar Lindas skåp hittar hon där Sabines mobil. Hon tar med sig mobilen medan hon letar efter vaktmästaren, och hittar honom där han diskuterar med Sabine. Sabine tar emot mobilen och skyndar sig från platsen, och då hon går tappar hon Lindas skåpnyckel.

Då Lisa kommer till stallet senare samma dag står Sabine och pratar med Herman, och hon skryter om att hennes häst Khaan är den snabbaste hästen i stallet. Hon hånar Lisa för hennes kläder och hår, och hon tittar skeptiskt på då Lisa rider Starshine.

Då Lisa återkommer till stallet mitt i natten då Starshine blivit stulen låser Sabine in Alex, Anne och Lisa i stallet medan hon säger åt dem att låta polisen sköta försvinnandet. Hon beger sig sedan från platsen.

I spelets sista nivå tävlar Lisa och Starshine mot Sabine och Khaan i en galopptävling som är uppdelad i tre olika lopp.

Starshine Legacy: Episod 2

Sabine tävlar i nivå 7 mot Linda i hoppning tillsammans med sin häst Khaan.

Star Stable Online

Sabine

Sabine i SSO

Sabine-0

Sabine som Mörkerryttare

Sabine dyker först upp förklädd då hon stjäl Moorlands ägarbevis från Thomas. Då spelaren tar tillbaka papprena försvinner hon igen och syns inte till förrän spelaren får syn på Khaan vid Godset Silverglade. Ingen vid Godset vet särskilt mycket om Sabine och flickan själv är inte på humör då spelaren försöker prata med henne. Snart ändrar Sabine radikalt åsikt och är mycket vänlig då hon ber spelaren att överlämna ett brev till Justin.

Kort därefter försvinner Sabine för att dyka upp litet senare i huvudberättelsen i Byn Firgrove och stjäla ett fotografi. Därefter ser spelaren henne inte på ett långt tag förrän hon dyker upp i Gyllenåsarnas Dal för att rida till Häxan Pi. Hon syns också i sin karaktäristiska förklädnad på Dark Cores oljeplattform, då involverad i ett samtal med Mr Sands och två andra mörkerryttare.

Etymologi

Sabine betyder "Sabinsk kvinna", vilket härstammar från de Sabinska kvinnorna som under 1500-talet levde i bergen i norra Italien.

Trivia

  • Sabine är den hittills enda karaktär som har har ett ändrat utseende i Star Stable Online jämfört med det tidigare spelen. I Starshine Legacy och Star Stable-spelen har hon gröna ögon och rosa ögonskugga. I SSO däremot har hon lila ögon och rosa läppstift istället för ögonskugga.

Slumpartad wiki