FANDOM

Quotation1 Silverglades slott är sedan urminnes tider säte för familjen Silverglade. Quotation2
Spelkartan - Star Stable Online
Xsilverglade.jpg.pagespeed.ic.L7Av9RRHBA
Slottet

Slottet Silverglade är det uråldriga slottet som står söder om Silvergladebyn. Slottet ägs av Baronessan.

Varje Halloween anordnas det ett spöktåg genom några gamla övergivna korridorer samt en pumpajakt i slottskällaren,

Historia

Mycket lite är känt om slottets historia. Inne i slottet finns nyare porträtt av både Baronessan och Klaus, och på utsidan är slottet besmyckat med en gyllene harpa. I det högsta tornet lyser en mosaik av ett Urträd. En källare går att nå utanför slottetsmurar, och den används flitigt till tävlingar under Halloween. I övrigt är enbart slottets entré öppen för besökare.

spelaren först kommer till Jorvik är slottet låst och det sägs att man kan höra en flicka gråta i ett torn på nätterna. Spelaren kommer till slut fram till att flickan är Linda, som tidigare försvunnit mystiskt, och hjälper Alex att släppa ut henne från slottet. Slottet står sedan öppet och spelaren kan när som helst rida in i entrén.

CastlePinkLogo

Uppdateringar

  • Under Onsdagsuppdateringen 2015-06-10 så fick Silverglade Slottet ett nytt, mer modernt utseende. Tidigare hade slottet varit uppbyggt enbart av grå sten, med mosaiken i det högsta tornet som enda utsmycknad.

Trivia

Starta en diskussion Diskussioner om Slottet Silverglade

  • Slottet Silverglade

    • Jag funderade lite på slottet i Silverglade. Där inne kan man finna dörrar med en massa tecken runt, bilder på ett träd (funderade lite...

Slumpartad wiki