FANDOM

Stable.jpg

MyStable I Star Stable Online

Stallområden är viktiga i Star Stable Online. Det är där spelaren kan sköta om sin häst och varje dag finns det stallsysslor att ta sig an för att tjäna mer Jorvik Shillings. Vid nästan varje stall finns en transport för en snabb resa till andra platser. Om spelaren är Star Rider har hen möjlighet att välja ett stall som sitt hemstall för en kostnad på 25 SC. Hemstallet erbjuder stora förvaringsplatser för ryttarens kläder och utrustning, liksom möjlighet att lämna sina husdjur vid behov.

Stall i Star Stable

Huvudartikel: Stall (Star Stable)

Hemstall

Ring.png

Vid spelarens Hemstall finnes MyStable, där spelaren förvarar sina hästar samt sina sparade föremål.

Då spelaren väljer "ring för upphämtning" blir denna transporterad direkt till det stallet som är valt som hemstall. Detta fungerar en genväg om spelaren fastnat någonstans eller behöver ta sig tillbaka snabbt. Till skillnad från vanliga transporter så är det helt gratis att ringa hem. Funktionen fungerar inte ifall spelaren är i Gallerian. I så fall dyker texten "Det finns ingen som kan hämta dig just nu..." upp på skärmen. Om spelaren är i sitt hemstall är det inte möjligt att ringa hem; istället kan spelaren välja "Återvänd till entrén" för att komma tillbaka till entrén av sitt hemstall.

Då spelaren startar spelet för första gången är Moorlandstallet hens hemstall, men detta går att ändra vid behov. För att göra detta måste spelaren vara Star Rider och betala 25 Star Coins. Om spelarens Star Rider-tid går ut kommer hemstallet återställas till Moorlandstallet.

Tillgängliga hemstall

  • Moorlandstallet
  • Fort Pinta
  • Steves gård
  • Firgrovestallet
  • Valedalestallet
  • Silverglades Hästsportcenter
  • Stallet Gyllenbladet
  • Jorvikstallet
  • New Hillcrest-stallet

Försäljningsstall

Försäljningsstall eller hästmarknader är stall där det finns köpbara hästar för spelaren. I dessa stall kan spelaren inte göra stallsysslor och det går inte heller att göra dessa stall till hemstall.

Utplacering

Trivia

  • Varje jul får spelaren möjlighet att dekorera stallen med lampor i olika färger.
  • I uppdateringen 2012-10-19 tillkom sadelkammaren som gav spelaren möjlighet till ett eget stall.
    • I samma uppdatering uppgraderades stallen i Fort Pinta och Steves Gård till samma modell som öns övriga stall. Dock står det gamla stallet i Fort Pinta kvar, då det nya inte fått plats på samma yta.
  • I uppdateringen den 2013-03-06 kom de första försäljningsstallet till Jorvik, i det skedet utan hästar.
  • Vid Steves gård står Frieserhästarna i en form av paddock/hage istället för ett försäljnigsstall.
  • I Star Stable -spelen så hördes gnäggningar och andra ljud från hästar i stallen, detta togs dock bort i Star Stable Online.
  • I onsdagsuppdateringen 2016-10-30 uppdaterades hemstallets utseende och numera heter det Mystable.

Slumpartad wiki