FANDOM

StarAcademy-280x200

Star Academy är en spelserie framtaget för TL-klubben (Nuvaranade Girl:IT) utav Pixel Tales och Hidden Entertainment. Det finns sammanlagt fyra spel i serien.

Handling

  • Breakthrough
  • Starstruck

Till skillnad från Starshine Legacy, där man spelar som en bestämd karaktär, kan man i början av varje spel välja vilken karaktär man kan spela spelet som. Karaktärerna är Lisa, Kyomi och Brittany, och de två som spelaren inte väljer kommer dyka upp under spelets gång, tillsammans med Kevin. Tillsammans bildar de fyra gruppen The Flaming Quartet.

I huvudmenyn finns en telefon, ryggsäck, dagbok och en färdighetsmätare. Telefonen svarar man på samtal/sms med, i ryggsäcken, precis som i Star Stable & Star Stable Online, läggs saker i när man tar med de. I dagboken ser man vad man ska göra.

I färdigshetmätaren är skon är för dans, noten är för sång, hjärtat är för vänskap och, stjärnan är för att se hur lång tid man har kvar till att få nästa stjärna, stjärnorna låser upp butiker, bl.a frisör.

Oavsett vilken karaktär spelaren väljer är målet att komma in på skolan Star Academy, klara sig bra på skolan (som åtminstone visuellt sätt är exakt samma skola som Jorviks läroverk) för att senare spela in ett album för skivbolaget Black Light Records och vinna Jorviks Melodifestival. På vägen möter spelaren flera karaktärer som också ses i Starshine Legacy, Star Stable samt Star Stable Online.

Trivia

  • Flera av karaktärerna från Star Academy återfinns i Star Stable och Star Stable Online.
  • Delar av handlingen i spelen kom även ut som serietidningar.

Jorvik-spelen
Starshine Legacy: Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4
Star Academy: Audition!Showtime!Breakthrough!Starstruck!
Star Stable: HöstryttarenVinterryttarenVårryttarenSommaryttaren
MMORPG: Star Stable Online
Mobilspel: Star Stable My Friends and HorsesStar Stable Horses

Starta en diskussion Diskussioner om Star Academy

  • Köp

    3 meddelanden
    • Efter vad jag har sett så går den i alla fall inte att köpa i vanliga butiker. Det kan hända att den går att få tag i på t.ex blocket el...
    • Här kan man köpa :) http://www.tradera.com/item/301103/278802627/star-academy-starstruck-barn-tonars-pc-spel-musik-dans-mode-berommelse-intriger
  • spelet

    2 meddelanden
    • hur kan man ladda hem det till windos10