Ssicon Den här sidan handlar inte om Star Stable Online
Den här sidan handlar om ett av de orignala Jorvik-spelen. Dessa spel går inte att ladda ner eller spela online, utan är PC-spel som måste köpas.

Quotation1 Sköta, rida, tävla – lär dig ta hand om en häst Quotation2
Underrubriken till Höstryttaren
Hr

Star Stable: Höstryttaren är det första spelet i serien Star Stable. Spelet utgavs i samband med Polluxklubben, nuvarande Penny Girl, och gick först några år senare att köpa i butik.

Tävlingsgrenarna i spelet är inriktade mot terrängridning.

Överblick

Logo 1 podzimní jezdci

"Det är höst. Sommarens ljuvliga värme ersätts av svala vindar. Fälten går mot sin vintervila och trädens frukt är skördad.

Löven skiftar färg från härligt grönt till lysande gult, färgsprakande orange och intensivt rött. Snart faller de till marken.

En tjej anländer till Jorvik.

Hon har alltid älskat hästar. Hon har drömt om att vara nära dem, ta hand om dem och att rida. Det är en underbar dröm, men bara en dröm.

Hon har bott i en stor stad bland höghus och betong, skrikande bildäck och avgaser, stress och ständig rörelse. Här finns ingen närhet till naturen.

Nu börjar ett nytt liv för henne!

På höstlovet får hon äntligen åka ut på landet och för första gången stå på egna ben.'"

Bostadsplatser

Platser

Höstzonen

Flygbild

Handling

Spelaren anländer till Jorvikstallet som en ny ryttare. Herman tar emot spelaren och lär denna spelets grunder. Spelaren möter sedan Linda, som har en hoppbana på en udde utanför Jorvik. Allt eftersom spelaren går upp i nivå blir fler uppdrag tillgängliga, och denna får möjlighet att möta Lisa på hennes distansbana, Alex på hennes galoppbana och att besöka byn Hillcrest. Samtidigt skickar Herman ibland SMS där han uppmuntrar spelaren att fortsätta utvecklas, innan han slutligen ber spelaren att representera Jorvikstallet i Claymore-tävlingen.

Tillgängliga hästraser

Trivia

Jorvik-spelen
Starshine Legacy: Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4
Star Academy: Audition!Showtime!Breakthrough!Starstruck!
Star Stable: HöstryttarenVinterryttarenVårryttarenSommaryttaren
MMORPG: Star Stable Online
Mobilspel: Star Stable My Friends and HorsesStar Stable Horses

Starta en diskussion Diskussioner om Star Stable: Höstryttaren

  • jaaa

  • Citat

    5 meddelanden
    • Om citaten är relevanta är det absolut okej! Du kan testa att lägga in citat på testsidan "Esmeralda Silverforce" (du får än...
    • Alltså helt relevanta vet jag inte (ska de beskriva karaktären då eller?) men då får ni väl ta bort dem :)

Runtomkring Wikias nätverk

Slumpartad wiki