FANDOM

Ssicon Den här sidan handlar inte om Star Stable Online
Den här sidan handlar om ett av de orignala Jorvik-spelen. Dessa spel går inte att ladda ner eller spela online, utan är PC-spel som måste köpas.

Quotation1 Bli en fullfjädrad västernryttare! Quotation2
Underrubrik till Star Stable:Sommarryttaren
Sr
Star Stable: Sommarryttaren är det fjärde och avslutande spelet i serien Star Stable.  Spelet utgavs i samband med Polluxklubben, och gick först några år senare att köpa i butik.

Tävlingsgrenarna i spelet är inriktade mot westernridning.

Överblick

Logo 4 letní jezdci

Sommar. Den riktiga värmen har äntligen kommit till Jorvik. Solen låter sina gassande strålar dansa över sädesfält och blommande ängar. Sommarvinden sveper in från havet och svalkar både människor och djur; de hårt arbetande lantbrukarna, de slöa hundarna, de smygande katterna och hästarna.

Skolan är slut och det evighetslånga sommarlovet har just börjat. Inga fler läxor, inga mossiga historielektioner med Mrs Coorkwood eller utmattande laborationer med Mr Flagstaff. Bara jobb hos HermanJorviks ridskola, ridning och hästskötsel. Livet kan helt enkelt inte vara bättre!

Då kommer Coyote.

Han är bror till Herman, som driver Jorviks ridskola, och har bestämt sig för att återvända hem efter två decennier som professionell rodeoryttare i USA. Nu tänker han starta ett center för västernridning i Jorvik.

Och han vill ha din hjälp!

Strax råder det febril aktivitet i nordvästra delen av Jorvik där före detta jordbruksmark och träsk snabbt förvandlas till paddockar, banor och annat. Och du själv och resten av de anställda måste snabbt lära er barrel racing, pole bending, trail och pleasure.

Det är ett hårt arbete men du har aldrig haft så roligt förut. Men någonting lurar under ytan. Märkliga rykten och illmarigt skvaller sprids bland folket på gårdarna och på det som ska bli Jorviks Ranch.

Handlar Coyotes hemkomst om mer än bara hemlängtan?

Kommer du i så fall kunna avslöja hans hemlighet?”

Handling

Spelaren är en ung tjej som ska bli en fullfjädrad Westernryttare. Hon upplever många äventyr, besöker nya platser och träffar många människor. Spelaren får i början av spelet en äldre häst av Coyote. Under spelets gång får spelaren göra massa olika uppdrag som denne tjänar Stallpengar på det och även andra saker. Med Stallpengarna kan spelaren köpa kläder, hästmat, skötselutrustning och hästutrustning. Målet i spelet är att ta sig till Lone Star Rodeo och vinna det.

Upptäckbara platser

Bostadsplatser

Tillgängliga hästraser

Typiskt för hästraserna i Sommarryttaren är att de är amerikanska hästraser som används inom westernridning och uppvisning.

Trivia

Jorvik-spelen
Starshine Legacy: Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4
Star Academy: Audition!Showtime!Breakthrough!Starstruck!
Star Stable: HöstryttarenVinterryttarenVårryttarenSommaryttaren
MMORPG: Star Stable Online
Mobilspel: Star Stable My Friends and HorsesStar Stable Horses

Starta en diskussion Diskussioner om Star Stable: Sommarryttaren

  • Sommarryttaren

    3 meddelanden
    • För tillfället går spelet tyvärr inte att köpa i butik, så mitt råd är att leta på t ex Blocket, mejla Pennyklubben för att se om de ...
    • Sommarryttaren går att köpa ...

Slumpartad wiki