FANDOM

Quotation1 Var hälsad, Soulrider. Det är jag som är Starshine. Prfff... Quotation2
Starshine
Starshine
Starshine
Starshine från Starshine Legacy: Ödesryttarnas Ankomst
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Mysteriet med Ödesryttarna

Spel
framträdanden
Framträdanden
i andra medier
Allmänt
Födelseplats

Jorvik

Stallplats

Jorvikstallet

Ryttare

Lisa

Ägare

Herman

Ras

Starhäst

Kön

Hingst [citation needed]

Utseende
Hårrem

Vit

Man och svans

Blå

Ögonfärg

Brun (Starshine Legacy) Blå (Star Stable Online)

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Starshine är en häst av rasen Starhäst ägd av Herman i Jorvikstallet. Han rids av Ödesryttaren Lisa.

Historia

Starshine föddes som vildhäst, men skildes från sin flock som föl under en vargattack. Starshine växte upp ensam i Jorviks mörka skogar, men hittades av Herman, som han snart tydde sig till. Någon gång vid den tiden tog Herman med sig Starshine till Jorviks ridskola, där hästen stannade.

Starshine Legacy

Mysteriet med Ödesryttarna

Vid spelets början har Starshine blivit mycket sjuk, och Herman är orolig eftersom det verkar som att Starshine inte kommer överleva. Just som saker och ting är som värst anländer Lisa till Jorvik, och efter att Lisa känner ett speciellt band till Starshine ber hon Herman att få rida hästen. Starshine blir mirakulöst bättre under ridpasset och ses efter det som Lisas häst. När ridpasset är avklarat faller Starshine ihop på grund av Mr Sands mörka närvaro. Mr Sands erbjuder sig därefter att köpa Starshine så att Herman ska slippa avliva honom vilket Herman avböjer. Senare samma kväll kidnappar män från Dark Core Starshine och tar honom till en gammal övergiven Dark Core-lokal. Kidnappningen visar sig vara ett lockbete för att Lisa ska komma och rädda Starshine, men de lyckas båda fly genom att rida genom en skog till Den hemliga stencirkeln. Där hittar de hittar gamla ristningar och runstenar som berättar legenden om ödesryttarna. Dagen efter deltar Starshine och Lisa i en kapplöpning mot Sabine på Jorvikstallets Arena.

Hemligheten på Pine Hill

Linda möter Lisa och Starshine vid ridbanan och de bestämmer sig för att rida upp till Pine Hill senare. När Linda kommer dit hittar hon Starshine vid ett hål i muren och Lisa fast i växthuset.

Legenden om Pandoria

I det här spelet dyker bara Starshines ryttare Lisa upp och inte han själv.

Dark Cores mörka gåta

Lisa och Starshine tar sig tillsammans in i Pandoria för att förstöra sina sigill.

Starstable Online

Starshine

Starshine i SSO.

I SSO syns Starshine först i Skördebygden, där han vandrar runt i Gröndal. Ibland stannar han upp vid järngrinden strax utanför skogen, innan han återigen fortsätter sin planlösa vandring. Efter ett tag får spelaren hjälpa honom att hitta sin älskade Lisa. Efter att de blivit återförenade befinner de sig under en period i Jorvikstallet innan de sluter upp med Alex och Linda vid Vingården.

Etymologi

Starshine är engelska och kan översättas till "Stjärnljus".

Trivia