FANDOM

Quotation1 Hö hö hö. Det stämmer. Det är jag som är Tin-Can, Alex trogne tjänare. Quotation2
Tin-Can
Tin-Can
Tincan
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Dark Cores Mörka Gåta

Spel
framträdanden
Allmänt
Stallplats

Jorviks ridskola

Ryttare

Alex

Ägare

Alex

Kön

Hingst [citation needed]

Utseende
Hårrem

Brun

Man och svans

Gul

Hudfärg

Brun

Ögonfärg

Gul

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Tin-Can är Alex's häst.

Starshine Legacy

Legenden om Pandoria

I sista nivån nämns det att Derek fotade Alex och Tin-Can och att också Tin-Can reagerade på den, precis som Concorde hade gjort tidigare.

Dark Cores Mörka Hemlighet

Tin-Can är tillsammans med sin ryttare Alex huvudpersonerna i denna episod. Tillsammans tävlar de mot Katja, tar sig in på en av Dark Cores anläggningar och räddar Alex lillebror James. I slutet tar de sig också till Pandoria. Tin-Can betyder konservbruk!

Star Stable Online

Tin-can

Tin-Can i SSO

Alex har över vintern ställt Tin-Can på vila på hästön och rider på en lånad häst. Alex ber spelaren ett tag efter de har träffats att möta upp Tin-Can som har transporterats av Herman till stranden utanför Baronessans Ridhus. Tin-Can följer sedan med spelaren till Alex.

Etymologi

Tin-Can är engelska för "Konservburk".

Trivia

  • Tin-Can är den första av Ödesryttarnas hästar som har synts till i SSO.
  • Tin-Can är den enda av ödesryttarnas hästar som bara är med i bild i ett av Starshine Legacy-spelen. Innan spelet släpptes visste ingen hur han skulle se ut.
  • Uppdraget där Tin-Can återförenas med Alex i Star Stable Online ändrades i uppdragsdialogen efter det att Skördebygden öppnades. Innan Skördebygden så var Tin-Can fast i Jorvikstallet eftersom bron som sammanbinder Skördebygden och Silverglade var sönder.
  • Trots att Tin-Can precis som Alex är en född ledare är han till storleken den minsta av ödesryttarnas hästar.