FANDOM

Quotation1 Hö hö hö. Det stämmer. Det är jag som är Tin-Can, Alex trogne tjänare. Quotation2
Tin-Can
Tin-Can
Tincan
Framträdanden
Första
framträdande

Starshine Legacy: Dark Cores Mörka Gåta

Spel
framträdanden
Allmänt
Stallplats

Jorviks ridskola

Ryttare

Alex

Ägare

Alex

Kön

Hingst

Utseende
Hårrem

Brun

Man och svans

Gul

Hudfärg

Brun

Ögonfärg

Gul

Karaktärsdrag
Lojalitet

Aideens Beskyddare

Tin-Can är Alex's häst.

Starshine Legacy

Legenden om Pandoria

I sista nivån nämns det att Derek fotade Alex och Tin-Can och att också Tin-Can reagerade på den, precis som Concorde hade gjort tidigare.

Dark Cores Mörka Hemlighet

Tin-Can är tillsammans med sin ryttare Alex huvudpersonerna i denna episod. Tillsammans tävlar de mot Katja, tar sig in på en av Dark Cores anläggningar och räddar Alex lillebror James. I slutet tar de sig också till Pandoria. Tin-Can betyder konservbruk!

Star Stable Online

Tin-can

Tin-Can i SSO

Alex har över vintern ställt Tin-Can på vila på hästön och rider på en lånad häst. Alex ber spelaren ett tag efter de har träffats att möta upp Tin-Can som har transporterats av Herman till stranden utanför Baronessans Ridhus. Tin-Can följer sedan med spelaren till Alex.

Etymologi

Tin-Can är engelska för "Konservburk".

Trivia

  • Tin-Can är den första av Ödesryttarnas hästar som har synts till i SSO.
  • Tin-Can är den enda av ödesryttarnas hästar som bara är med i bild i ett av Starshine Legacy-spelen. Innan spelet släpptes visste ingen hur han skulle se ut.
  • Uppdraget där Tin-Can återförenas med Alex i Star Stable Online ändrades i uppdragsdialogen efter det att Skördebygden öppnades. Innan Skördebygden så var Tin-Can fast i Jorvikstallet eftersom bron som sammanbinder Skördebygden och Silverglade var sönder.
  • Trots att Tin-Can precis som Alex är en född ledare är han till storleken den minsta av ödesryttarnas hästar.

Slumpartad wiki